Hjäälp, efter kuren vaknar dom allt mer.....

Skriv svar
nissemamman
Kontakt:

Hjäälp, efter kuren vaknar dom allt mer.....

Inlägg av nissemamman »

Hej !

har två tvillingkillar på 5 månader. Har just gjort kuren med uppföljningsvecka och nu börjar dom ,( jag säger dom eftersom jag inte vet vem det är som vaknar då vi inte går in och stör) om vartannat från ca kl 01.30 och framåt. vi ramsar
måttligt tycker jag och ibland somnar dom om av sej själva.
kan det vara ett återfall?
och hur länge kan det ta innan det rätas upp. ska vi bara fortsätta som
om ingenting hade hänt?
Vad göra? den ena har vaknat med bajsblöja och hur kan man
veta att det är det om man inte ska gå in och störa?

nattningen går utmärkt somnar skrattandes kl 19. håller tiderna
på dagarna, med lurar som funkar okej (oftast marginal kvart )

jätteglad för svar, är så supertrött och rädd för att det håller på att barka
åt skogen.

mvh Catrine Selin
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Nissemamman :D!

Jag tror att ditt inlägg hamnat lite fel, kanske kan admin flytta. Om du precis börjat kura så har du, som du märker, inga Säkra sovare med fnurra ännu, utan två Kurbarn under ett år. Det räcker också med att du skapar EN tråd, under EN rubrik så är det lättare för alla som vill hjälpa att hänga med.

Så var det avklarat :wink: - nu till saken! Det håller INTE på att barka åt skogen. Förstås. Men om du HAR SHN-boken ser du att kuren innefattar 3-4 kurdagar, en uppföljningsvecka MED bakslag, och ytterligare ca 3 inkörningsveckor innan det sitter som berget. Och då gäller det som öm förälder att INTE vackla vid minsta fråga. Utan ge betryggande svar (dvs ramsa) om och när det behövs. Det behöver helt enkelt tid att sätta sig.

Vid uppvak mitt i natten: Gör ingenting om det inte krävs. De lär sig hantera små uppvak själva, om de får den möjligheten.
Vid uppvak i vargtimmen: Se ovan. Ramsa om det blir kris.
Vid uppvak efter 06: Pangramsa vid första pip. Därefter ingenting. Såvida de inte somnar om en stund. Nytt pip ger ny pangramsa, som om de precis vaknat. Hurtig, punktsättande ramsa som markerar att dagen INTE börjat.

Funderar du över om det är bajsblöja eller inte går du in när de sovit 10 min och behöver det bytas gör du det i mörkret så hjälpligt som möjligt. Det märker de knappt. Så ut utan ramsa - eftersom detta ju sas skett i sömnen.

Läs på lite till här och i boken så ser du att ni följer kuren planenligt :D!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"