standardmetoden...amning och insomningsslurk??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

standardmetoden...amning och insomningsslurk??

Inlägg av Gäst »

Känner mig osäker på hur jag skall genomföra standardmodellen på mi 11 v. gamla son. Hur lägger jag upp måltiderna så att han får i sig tillräckligt? Skall man alltid ge en extraslurk innan han skall sova, även daglurarna? Hur lång tid får varje mål ta? Det känns så osäkert hur jag skall fomra till ett bra schema för honom och oss. Det händer så mycket runt omkring, kalas, konfirmationer, föräldraträffar osv. Skall man lägga ner alla aktiviteter? 8-[

Någon som vet och har lite tips till oss??
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Allra tydligast och utförligast har du Standardmodellen beskriven i Barnaboken (2004). Annars finns på Späda barn och små ett kompedium, och du kan söka på fler trådar - skrev senast en hel del om SM igår.

Vad gäller aktiviteter tycker jag du ska bestämma dig för vad som känns bäst: att kunna förutse dagarna (och nätterna) och planera därefter, och ha med dig ett lugnt och förnöjsamt barn som kan äta överallt och sova överallt, eller kasta dig ut först och låta barnet hänga med, be till Gud och hoppas allting ska gå vägen :?: :!:

Se dig om: många väljer som du säkert vet den senare modellen. SM gör det inte :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"