Hej silver!
Trist

men oundvikligt ibland...
Jag och mitt ex skilde oss när barnen var 6, 4 och 2½, och efteråt är det lätt att säga hur vi skulle ha gjort,och vad vi skulle ha låtit bli med
Det är inte lätt att förbereda ens en femåring, det viktiga är hur ni beter er mot varandra, och att ni inte bråkar och pratar skit om varandra, utan en skilsmässa ska göra att allt blir bättre, att både ni och barnen känner att ni vinner på det här!
Och om det är möjligt, låt barnen bo på ett ställe mer, ha en fast punkt, där de flesta grejer och kläder finns, där de tillbringar mest tid! Vi gjorde INTE så till en början, och det ångrar jag, barnen mådde inte bra av att flytta mellan varannan vecka. Säkert finns det andra här med helt annan syn på det - men barnen blev helt annorlunda och lugna när de fick en fast punkt
Och sluta att hata dig själv, tänk att ni gör detta för att ni alla ska må bättre, och det kommer ni också att göra

Se framåt nu, ett alldeles nytt kapitel i era liv börjar, och ni måste helt enkelt göra det allra bästa av detta!
Många varma kramar
Mia