Halloj
Nemita, ska se om jag kan hjälpa dig lite med dina funderingar
1. Jag har sempers milda välling från sex månader, och vi använder samma napp som till tillägget - det går lite trögt, men jag tycker det är skönt att flaskan inte tar slut i ett enda slurp! Jag gav en hel flaska välling på en gång (ingen övergång med blandnigar osv), och det har Frida fått sen varje kväll, och magen har inte protesterat ett enda dugg
2. Kvällsrutinerna här: vi brukar umgås, busa, kanske vara ute en stund innan detr blir: - bad och smörjning (30-40 minuter) - välling (20-30 min) - bus (10-15 min) - sängen och nattning! Om Rufus bajsar under kvällsslurken skulle jag nog ändå ha bad - kvällsslurk - byta blöja/klä på pyjamas - bus och säng...
3. Jag badar alltid med mina två eller tre minsta! Jag sitter med hennes rygg mot min mage, och låter vattnet fyllas upp, och lägger henne med hennes huvud på mina lår, och så ligger hon och flyter så, i minst 10 minuter, innan hon får sitta och leka med syrrorna med sin rygg mot min mage! Vi har så skoj

Och mycket enklare än att bada i balja, tycker jag!
4. Jag ger bröstmjölk morgon, gröt+tillägg fm, smakis+tillägg em, tillägg+bröstmjölk en gång till em och välling kvällsslurk! Så ser det ut än så länge, och kommer nog att göra ett tag
/Mia