Hjelp! Får ikke nok mat.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gunni

Hjelp! Får ikke nok mat.

Inlägg av Gunni »

Hei, alle sammen.

Vi har lest Barnaboken og leser dagligen her på forumet. Fant heldigvis frem til Anna FØR lilleplutt ble født, så standardmodellen har vi kjørt fra begynnelsen. Har hatt litt problemer, men fått god hjelp til plutten her på forumet.

William er idag 12 uker gammel (10 uker korrigert). Han har aldri vært flink til å spise, og har trengt mye hjelp til å være våken slik at han kunne spise nok av gangen. Vi fikk det til til slutt, og lille William har vært superfornøyd bebis lenge.

Men, vi har nå kommet inn i en ond sirkel hvor han ikke får nok søvn (eller mat?) om dagen. :cry:

Det begynte for 1 uke siden, når han plutselig økte appetitten fra ca. 500ml pr dag til 900ml pr. dag. :shock: Nå er han nede i ca. 750ml pr dag i tillegg til (litt) pupp.

Problemet er at han spiser sååååå lite om gangen. Et måltid TAR virkelig 2 timer med bare mating, nesten ingen tid til annet. Han spiser 10-40ml av gangen, så vil han ikke ha mer - før det har gått 10 minutter, da kan han skrike seg opp og bli "hysterisk", for så å spise 10ml til (han nekter å ta mer)... Innimellom er han sosial, prater og er blid. Vil utforske verden.

(Frokost: ca. 100ml)
1) Han sover nå 1,5 time fra 9-10:30, så mat (ca. 100ml - 150ml)
2) Sover fra 13-14, så mat (120ml - 210ml)
3) Sover fra 17-1730, så mat (ca. 120ml)
4) Sover fra 20-21, så mat (ca. 200ml)
5) Sover fra 23-07
Tidligere sov han 2t på 1), 2) og 3)

Vi har byttet til '2'er'-smokk på flaska, uten protester.

Skal det være sånn???? All våkentid går med til å spise...

Råd mottas med takk! :heart:
F?rstegangsforeldre til lillegutt (pojke) - f?dt 2 Desember 2004, to uker for tidlig.
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej igen Gunni!
Jag är rädd att jag inte begriper norska fullt ut ändå, har ni bytt till en större storlek på flasknappen ännu? Kryssnapp fungerar på baby-plus men möjligen kan det rinna på lite för snabbt om det det är baby-semp 2 man ger. Prova detta annars, minsta hålet gör att det går TUNGT att suga. I övrigt har jag inga knep att komma med, hoppas någon mer svarar er.
Jag kan för övrigt tillägga att även lile E tog en mycket lång tid på sig att äta vid den åldern, om det är någon tröst. kunde inte begripa hur vi skulle hinna med all social delaktighet, vara själv på golvet etc etc.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
camilla

Inlägg av camilla »

Jag flyttar upp for jag e intresserad av vad du kna fa for svat pa detta
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D En liter ungefär ska han ha (och kanske ska du fråga på Mat och mage med mera?) :D

Det låter som om det går alldeles för långsamt. Större hål i nappen alltså och studera "ömma järngreppet" :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"