Hon vaknar fortfarande mellan 20-45 minuter före morgon, men nu skriker/frågar hon aldrig utan ligger och snackar och slumrar (tror jag, det är tyst långa stunder ibland i alla fall). Så här har det varit i 1,5 vecka nu. Jag har bara låtit henne vara och gjort morgon kl 6 (vi har bestämt oss för att inte utnyttja marginalkvarten, för att vi inte vill att hon ska börja vakna tidigare ändå). Ibland har hon blivit lite gnällig 5-10 min före morgon.
Morgonfråga...
Morgonfråga...
Våra vargtimmar har nu förbättrats något enormt!
det som hjälpt har varit:
Pangsolfjäder två morgnar i rad
Att vi väckt henne, ibland för tidigt, men det verkar som att själva väckandet är det som gjort att hon fattar att det inte är morgon förrän vi säger att det är så
Morgon 6 istället för 6.30. Dett är väl mest för MIN skull - attityden satt mycket bättre när det inte var så långt till morgon...
Dessutom så har Elsa vaknat 6 sen hon var 2,5 månad (1,5 månad innan vi började med kuren), och kanske är hon trots allt en morgonpigg liten dam....
Liten fråga
Hon vaknar fortfarande mellan 20-45 minuter före morgon, men nu skriker/frågar hon aldrig utan ligger och snackar och slumrar (tror jag, det är tyst långa stunder ibland i alla fall). Så här har det varit i 1,5 vecka nu. Jag har bara låtit henne vara och gjort morgon kl 6 (vi har bestämt oss för att inte utnyttja marginalkvarten, för att vi inte vill att hon ska börja vakna tidigare ändå). Ibland har hon blivit lite gnällig 5-10 min före morgon.
Borde jag gå upp och ramsa ett par morgnar vid första pip? Hon är ju inte arg eller ledsen, men kanske kunde det hjälpa henne att förstå att hon ska somna om? Är dock lite orolig
att ljud i huset (väääldigt knarrande golv!) skulle få henne att tro att "nu kommer dom!! Hurraaa!!" och att hon då skulle vakna till.... Vad tror ni? :-k
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Okey.... 
Jenny, mamma till
Elsa