Har en cool TT a 20 månader som gillar sina dagslurar
Men nu på sistonde då vi går in och lägger oss (han läggs i spjälsängen och jag ute i vardagsrummet) och han vinkar hej då, så rymmer han 2 sekunder senare ut ur sängen och leker...
Vi har ganska långa nätter så vi har precis, njae två veckor sedan, kortat ner dem till 11h så han borde ju "gilla" sin timma i sängen som han brukar sova gris på.
Då vi bor i ett 300 årigt framhus i UK som är "Listed" dvs, vi får inte göra ombyggnationer inom eller utomhus så har vi fått sätta en grind på hans dörr så att han om natten klättrar ur och i sovsäck försöker att ta sig ner för vår enorma stentrappa och slå ihjäl sig...
Grinden kom upp för ca 3 veckor sedan och då började han att hojta om nätterna så en minikur fixade detta då vi kopplade ihop det bland annat med grinden.
-MEN NU DÅ???
Jag gick in och plockade upp honom och stoppade ner honom i sängen. Han grabbade tag i gossefilt och sovfilten och lade sig bums till rätta. Jag sa hej då, han vinkade och jag sängde grinden och sköt igen dörren. 4 g¨nger har jag nu gjort det.
Kom ner och hör hur han smidigt som en kissekatt hoppar ur och bökar i rummet. Nu så är han sur och vad jag hör, trött...
Vi har en extra säng i hans rum, så tekninskt sett så kan han:
1: Klättra tillbaka till spjälsängen
2: Krypa upp i extra sängen och gosa ner sig bland kuddar och täcken
...men han är bara 20 månader gammal (ett Geni) men jag vill nog gärna att han fortfarande trivs i spjälsängen för lek och dagslurar...
På sommaren sover han i resesäng eller barnvagn utomhus men då vi bor "i målnen" så har vi regn som inte är från denna värld. -Det har regnat VARJE dag sedan julafton... Alltså sover han inomhus i vårt gammla dragiga och ganska kalla hus
Frågan är alltså: Ska jag som jag nu planerar, lägga mig på sofflocket och ta det kallt och räkna med att detta är en one off, eller ska jag ta tjuren vid hornet och gå in och lyfta in honom i sängen om och om igen tills eventuell polett droppar och han stannar i sängen?
Jag har en 4½ månaders kille som sover samtidigt i sin vagn så jag vill gärna att TT fortsätter med sin dagslur i SPLJÄLSÄNGEN så att vi alla kan ladda batterierna. Eller så får jag väl skjuta upp TT's lur från kl 12 till lite senare då han kanske fortfarande är för pigg. -Men han har ju sovit i 20 månader som en Pavlovs hund kl12.
Tankar och ideer tages med glädje emot