Sovstunderna spökar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sally14

Sovstunderna spökar

Inlägg av Sally14 »

Hej!

Vi har en jättefin son på 10 månader, allt har gått jättebra med han sovning. Han sover hela nätter och en gång förmiddag 45 min och en lur på eftermiddagen 1 ½ timme.

Men nu, han vaknar tidigare på morgonen och skriker, han sover för kort på sovstunderna, vaknar och skriker. Känns inte bra att han alltid vaknar och är ledsen. :cry:

Hur skulle ni gå till väga med detta problem? :?:

Tacksam för svar! :)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur insatt är du i Sova Hela Natten-kuren.
Har du använt dig av den så kan du ju verktygen, men jag misstänker att du inte har gjort det. (Har jag fel så ber jag om ursäkt och lovar att svara på frågan igen om du skriver mer konkret vad problemet är)
Då tycker jag att du ska läsa på allt som finns under den rubriken här på forumet (alltså det som Anna W har skrivit). Läs även det som står på hemsidan.

Kuren är en del i hela filosofin om barnen. Man måste veta vad man gör och varför, annars går det inte.

Välkommen tillbaka med frågor.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sally14

Öhhh

Inlägg av Sally14 »

---jo vi är insatta, väldigt insatta!

Vi kan allt det där, men lika förbaskat så vaknar han ledsen!

Du verkar kunna detta, hur skulle du ha gjort?

Mvh

Skrattet till gonattet!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vad bra att du vet.
Själva har vi haft en liten ramsningsperiod både på morgnar och lurar några dagar.
Först blir man förvånad att hon vaknar när hon har sovit så bra så länge :shock: , men så kommer man på att man har verktygen att ta till. Tack Anna W :lol:

Ramsa med kraft (behöver inte vara argt, bara tydligt) så fort han vaknar. Avvakta sedan reaktionen. Svarar han genom att lugna sig eller gå ner lite i skrik så låt honom vara, men jobbar han upp sig så ramsa igen.

Försök att få till en omsomning, så att han kommer över tröskeln igen. Använd marginalkvarten eller kanskeännu lite till för att verkligen få honom att somna om, så att du kan väcka honom.

Lycka till!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"