Lite pepp för fnurror på tråden! Det funkar!!!

Skriv svar
HeolRowland

Lite pepp för fnurror på tråden! Det funkar!!!

Inlägg av HeolRowland »

Hej alla kära trötta barn och föräldrar!

En liten pepp från mig. Har en säker sovare som hade ballat ur lite. Förkylningar, vinter kräksjuka, inflensa och öroninflamationer blev helt enkelt för mycket för TT och nätterna blev kortare och kortare.

Maken och jag blev grinigare och grinigare mot varandra. Sonen verkade normalt på dagarna, vaknade som sol och gick och lade sig med sol. Men det var bara på ytan. -Vi var alla trötta och griniga. :evil:
Han började att fråga på nätterna och vi, dumma föräldrar, vi trodde att "oh, han är hungrig" och gav flaska, eller medicin mot tät näsa eller mys eller BARA FEL! Vi hade glömt vår Barnabok!! :cry:

Vi behövde alla vår sömn tillbaka! Och det snabbt!

Redan innan TT var född så fick vi Barnaboken från bästa väninnan som sa "Gör inte samma misstag som oss, läs och lär". -Hon har nu styrt in hela familjen, vår, samt sin egna på Barnaboken, något som vi är SÅÅÅÅ tacksamma för.

Från dag ett när TT var född, så sa vi samma sak när vi lade honom för natten: God natt sov så gott. Om och om igen. Inte visste vi att vi ramsade, men det vet vi nu. :lol:

18 månader senare så tog vi tag i detta igen. Och nu pratar vi bara om en familj som haft fnurra i ett par veckor!!! Och vi var redan körda i botten tyckte vi...

3 nätter sa maken och jag att vi ska köra 100%! Vi ville ha sömn och tyst i huset om nätterna!

Första natten så gick vi in till honom och drog ner honom platt på mage, armarna upp och benen raka. Buffade den lilla rumpan och VIPS så gick andningen ner till lungt och fint. Ramsade och gick ut. -Han frågade och vi svarade. I två timmar... :cry:

Morgonen där på. STOR hallaballo på morgon. Toppen dag och sedan natti natti. Han gick och lade sig som normalt. Inga problem där.

Klockan 03, natt 2, när jag ammade lilleman så hoppade TT upp och frågade med gråt och tandagnissel. -Visst, det låter hjärtskriande när de gråter om natten, men vi hade mål för ögonen och svarade hurtgit (ååååhhhh vad trötta vi var) med ramsa. :wink:

Två timmar senare så slutade han helt. Sammanlagt så hade han hojtat i "bara" 30 minuter. Vi hade klockan som vän, vi ville verkligen veta om han hojtade i 2 timmar eller om det var till och från. Något som vi varmt kan rekomendera.

Natten därefter så frågade han vid 23-tiden en gång, ca 1 minut. Vi svarade och sedan sov han efter att ha sagt "Oh, no. Booooring. Sova sova sova". :lol:
(Vi är en tvåspråkig familj, svenska och engelska)

Till alla ni där ute som har barnens väl och ve för ögonen, SAMT er egna sköna sömn. Det går på ett nafs. Det känns inte så men det går och vilken skillnad!

Maken och jag kände efter att vi läst upp oss igen, att vi visste vad vi sysslade med och då blev att så mycket lättare. Nu ligger Barnaboken på nattduksbordet och vi regelbundet surfar runt på hemsidan.

-Anna, Tusen Tack för allt!

-Föräldrar, spika en dag och KÖR PÅ!

:D :D :D :D
Mamma till TT 29 Juni -05 samt T2 13 Oktober -06
kokos

Inlägg av kokos »

Natten därefter så frågade han vid 23-tiden en gång, ca 1 minut. Vi svarade och sedan sov han efter att ha sagt "Oh, no. Booooring. Sova sova sova".
:lol: :lol: :lol: :!: :!: :!:

Vilken smart kille! Tack för att ni delar med er!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:D :D :D Härlig historia, tack för den :thumbsup: \:D/
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
HeolRowland

Inlägg av HeolRowland »

Tackar!

Vi är liksom "höga" på utsövdhet... :lol: Nästan...

Vi har fortfarande Lille Man att SHN. Vissa magproblem har gjort att vi har fått skjuta upp smakisar så han är fortfarande stammis på mjölkbaren, med topp-uppar med flaska. Funkar bra faktiskt men av ren trötthet så glömde jag faktiskt av att han inte äter längre kl 03... :shock: :oops:

Han mumlade och jag plockade upp och ammade.
-Här ska ingen behöva gråta för mat inte! [-(
När jag sedan lade tillbaka honom i sängen så slog jag mig för pannan och insåg att sömn är... viktigt. :D

-Kokos, att TT svarar "Boooring" samt Sova är för att det är den enda som han kan säga :D Vi vet att tvåspråkiga knoddar kan vara lite sena med språket men gudars vad skojigt det är när han sitter och äter favoritmaten och ger två tummar upp och skriker "Booooooring" :D :D :D

Allt är "boooring", bad, skratt, ren blöja, tömma tvättmaskin, klappa hunden, duka av. You name it! :D
Ewa

Inlägg av Ewa »

när han sitter och äter favoritmaten och ger två tummar upp och skriker "Booooooring"
:lol: :thumbsup: :heart:
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
HeolRowland

Inlägg av HeolRowland »

Hej igen!

En liten pepp uppdatering...

TT sover gott om nätterna nu. Tysnaden från det rummet är total. Toppen!!! :lol:

Lilleman T2 har börjat med smakisar, jag skiter i vad de vita rockarna säger om att "ni bör nog vänta med fast föda ett tag till". Killen är hungrig och jag vill att han äter regelbundet så att jag kan SHN honom snart... -Vi är ganska trötta. Och jisstanes vad lillkillen åt, han nästan slickade tallriken (om han hade kunnat) så jag vet att tiden var rätt för honom. Och inga problem med magen!

Men en kul grej med att TT sover hela nätterna. Vi märkte att han sov nästan 13h om nätterna och att dagsluren blev kortare. Inte kul när man har en liten som käkar om natten. Mamma vill sova om dagen lite :wink:

Alltså tog vi och stoppade TT 15 mintuter senare i sängs och plockade upp honom 15 min tidigare på morgonen. TOPPEN lösning för oss. :D :D Han hade inga problem med det alls!

Inte bara att killen sover lite längre om dagarna igen, hans förtrots är mycket bättre. :P :P

Visst, han drar upp läppen till ett flin/grin och säger Arrrhhhhgggg, eller hur nu det stavas men vips, lika fort som det kom, så försvinner det. Vilken skillnad. Han utmanar livet men på ett, ska vi säga, mycket mer hanterbart sätt. :lol: Så när tröttheten släppte in Sura Morsan så är det nu bara Mamma som svarar eventuella utbrott.

Terrible Two är nu mer (nästan) Terriffic Two. Cool. :lol: :lol:

-Kanske kan funka för andra med att justera sömnen?
Joy

Inlägg av Joy »

Hittade precis denna tråd efter att ha skrivit min egen, som jag tyvärr lagt under fel rubrik... Hoppas den hamnar rätt tillslut.
Tack tack för att ni delat er "vånda", jag är där nu... måste ta tag i det här med nätterna efter förkylningar osv. Det är ohållbart. Även om vi sover mer än vad ni verkade göra, så är det irriterande att behöva vakna o ramsa o sen inte kunna somna om lika gott igen...

vi höres!!/joy
HeolRowland

Inlägg av HeolRowland »

Hej Joy!

Jag ropade "hej" förtidigt... Igår natt så ropade han mellan 01-03 som en tok. Lilleman sov som en gris, men jisstanes vad jag önskade att jag kunde fräsa till "Mamma är trött och det är du med unge, SOV NU!!!" :shock: Men det var hurtiga "Ramsor" som tillslut tog skruv eller var det jag som somnade om?? :oops:

Maken hade natten "fri" dvs, hans lott var Lilleman som självklart sov till 08...

Jag är trött, men bannemig, jag är på topp!! :D :D :D :D
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"