Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

idag var jag återigen på gymmet för att träna, denna gång blev det en koetis innan jag for för att hämta barnen på dagis, lite löpband och cykling för att få upp flåset.
Sen unnade jag mig en solning för att pigga upp kroppen med lite ljus. det var jätteskönt och kropen behövde verkligen lite ljus
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag har inte smitit... :oops:
Det verkar som om alla är mer eller mindre sjuka?!

JAg hade ju två veckor hos min far med sträng kyla. Jag promenerade och gjorde knäböj.
Nu är jag tillbaka i Sthlm men det är för halt för att springa så jag har simmat några gånger.
Men så blev jag sjuk igen!! Och nu vill jag verkligen inte vara det, har köpt ny baddräkt och allt.

Förhoppningsvis kan jag simma nått i helgen.
Kram på er alla!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Tillbaka på banan igen :wink:

Fortfarande bedrövligt förkyld, bestämde jag mig för att i tisdags köra en lätt träning ändå. Cyklade stilla, och lite muskler. Inget effektivt pass, men ändå ett pass.

Fortsatte vara dålig, men på lördagen körde jag ett pass igen cykel och muskler var det meningen.
Cyklade 45 min, tänkte köra muskler 30 min.
Någon hände i kroppen på mig, och jag bara körde, körde, körde! :shock: Sit-ups- hantlar, ben o.s.v Jag tror faktiskt jag fick mitt livs andra endorfin-kick! :D Fantastiskt, jag tvingade mig själv att sluta efter totalt 1 tim, 45 min :shock: Och efter det kände jag mig urstark, och betydligt friskare :!: Mina krafter hade återvänt, och locket för öronen jag haft i 3 veckor var t.o.m borta! :D :D :D Detta var väldigt märkligt alltihop, men kändes fantastiskt!! :D

Idag skulle jag gått på step-up. Några bekanta ringde och undrade om de fick hälsa på på e.m, och jag sa att det gick bra, men jag skulle på gympa 18.30.
Klockan gick, och jag kunde inte med att säga till... :oops:
Så när de gått körde jag ett riktigt svettigt step-up-pass hemma istället.

Så - det blev 3 pass, och jag är supernöjd!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej! :D

Jag beslöt igår att pröva ett annat pass än det vanliga "Medel Styrka" det hette "Ki Balans". Stort Misstag!!! :shock: Det var något qigonginspirerat lull lull som inte kunde ha gjort någon svettig. Ska akta mig för det i fortsättningen - kände mig gravt lurad på endorfinkicken.... :x

Bara att se framåt mot denna veckan. Det fåniga är ju att de bästa passen ligger onsdag och torsdag och det är ju inte optimalt för ryggen som behöver lite mer utspridd träning.

kram
Jennie
En goding till son född 0603 :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jennie27, ja det var säkert bra för den mentala balansen, men ska man träna, ska man träna! Förstår hur du menar!

Det är samma dilemma här, med "utspriddheten" på passen...
Tisdagar tränar jag hemma, och söndagar i lokal.
Och däremellan ska det vara ett pass till, lämpligtvis torsdag. Men nu och 5 veckor framåt är det "Bio Kontrast" på torsdagar (är med i kommittén), och det går inte då. Då återstår måndag, lördag, eller fredag.
fredag går bort, jag vill inte träna på en fredagskväll, helt enkelt!
Och mån. eller lördag, blir ju i så fall 2 dagar i rad...
Men det får väl vara så ett tag, det är ju begränsad tid.

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja här blev det tisdag och torsdag. Vi har varit hos mamma, så där blev det mer sovmorgon är fysisk akivitet - men det var välbehövligt och jätteskönt :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

hej hej!
Här har träningen lagts till tisdag och torsdag, ena dagen aerobics och andra mer styrkebaserad träning.
Idag ska vi se om fötterna hänger med bättre, eller om jag fortfarande känner mig lika förvirrad som tidigare :)

har bestämt mig för att nu ska allt osunt bort, och hjälp så svårt det är att sluta äta godis. Mitt stora beroende är choklad, och chips, och det går in en hel del varje vecka, inte konstigt att kläder blir för små i rasande takt. så nu ska det slutas äta onyttigt, och det kommer att bli det svåraste jag någonsin gjort.
Och undrar om man ska joina sluta röka klubben, det är ju nästan samma sak, man måste bli kvitt ett beroende som man har. :-k :-k:-k:-k

Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

anna, du skrev att du gått/går på step-up, och att du körde "ett svettigt pass hemma". Har du komponerat ihop ett eget pass, eller har du video/DVD som du tittar på och kör till? Jag har varit med ett par gånger på step-up - i gymnasiet - och minns att jag tyckte det var riktigt kul. Sedan dess har jag aldrig kört det. Det är därför jag undrar lite grann, om du har en instruktions-film som du kör efter eller hur du gör....?

Undrar bara...... :heart: :heart:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Jag har gått på så många pass nu, att jag komponerat mig ett eget program.

Jag hade en gång ett videoband som jag körde efter, men det slet jag ut, och sedan har det inte blivit av att fixa ett nytt.

Liten rolig story om det där bandet förresten: :wink:
En av de i "ledningen" på "Gymmix" i stan (dam i 55-årsåldern) erbjöd oss att hon skulle kopiera av detta band, för enbart bandkostnaden.
Hon jobbar på systembolaget, och jag gick in där för att hämta mitt band.
Då säger hon "Jaha, där kommer du ja, och vill hämta ditt band?"
"Jag tänkte det ja" :D , sa jag.
Då slänger hon fram ett omärkt videoband, och säger: "Ja, det var riktigt bra det här :!: En liten smal tjej och 3 STORA killar, en av dem neger, och OJ vad dom körde på, det var RIKTIGT intensivt!"
Och så kom hon på vad hon just sagt, och blev verkligen generad :oops: :lol:

Ja, det är ju kackelforum, så det är väl tillåtet att avika lite :wink:

Svårast tycker jag är musik med bra takt att ha när man kör step-up.
Jag ska kombinera ihop en skiva tror jag, annars får man byta låt hela tiden, men gamla DiLeva-skivor t.ex funkar bra! :D

kram anna
jennie27

Inlägg av jennie27 »

anna skrev::D
Då slänger hon fram ett omärkt videoband, och säger: "Ja, det var riktigt bra det här :!: En liten smal tjej och 3 STORA killar, en av dem neger, och OJ vad dom körde på, det var RIKTIGT intensivt!"
:lol: :lol: :lol: :lol:
En goding till son född 0603 :heart:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Igår var jag på ettt nytt pass för mig, Bodycombat, och oj vilken träningsvärk jag har idag, och oj så kul det var, det ska jag göra fler gånger, svetten forsade och ändå kände jag mig pigg och fokuserad genom hela passet, kanonkul :) Kolla in vad jag pratar om :)

http://www.lesmills.net/site/programs/b ... ogram.aspx

har även fått en internetadress där man kan ladda ned musik till sin mp3 spelare och tydligen så är det så att man samtidigt får pepp från en cardio coach som säger hur mycket man ska ta i för att få maximalt ut av sin konditionsträning. Vet inte hur bra denna sida är, men man kan ju kolla runt m man är sugen på lite ny musik och saamtidigt få lite pepphjälp :) man får även lyssna innan man laddar ned, och det är ju en fördel :)

www.cardiocoach.com

Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej alla duktiga!
Känner mig tämligen usel som missat 2 veckors träning pga inställt pass och kvinnligt hinder (har fått hem DivaCup nu, men inte lyckats få till det ännu - inga mer detaljer nu). Och nu är jag i valet och kvalet om jag ska trotsa vädrets makter ikväll eller missa ÄNNU ett pass :evil:. Får väl köra i 30 så kanske det går bra ändå. Håller på att bli tokig av att inte få träna ordentligt - förutom dagliga klättringsövningarna i skogen då. Och de har fått stryka på foten nu i ett par dagar de också. Det blåser så att kinderna håller på att nypas sönder om man vågar ut näsan här.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

JAg fuskar också idag :oops:
Det är så dumt på torsdagar för passet börjar 17.45. Jobbar jag sent så är jag hemma 16.45 och behöver åka igen kl 17.20. Det känns nästan bäst att åka direkt från jobbet, men dels kommer jag inte hem därifrån om inte någon hämtar mig och dels får jag knappt se Vera alls.

Ja ja det var förklaringar och undanflykter. Söndag ska jag köra, det lovar jag :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Hej hej, inte kan man väl fuska heller :wink: :lol: :lol:
Här går jag och har fortfarande träningsvärk sedan i onsdags, så idag ska det bli ett träningspass i pulkabacken, dra 2 barn i pulka upp, och släppa dem ned för backen, springa ned och dra upp dem igen. Tur att mina barn tröttnar fort, det brukar bli en 8-10 varv, sen vill de hem och jag är helt slut :)

Till helgen blir det inte så mycket träning och inte nästa vecka heller, ska ta ett bodycombat pass på måndag då jag har möjlighet till barnvakt, sen resten av veckan får bli promenader med barnen i vagn, för då är maken bortrest och det finns inte möjlighet till barnvakt :( Kanske möjligtvis ett pilatespass på kvällarna om barnen somnar tidigt, då tar jag fram min dvd och tränar framför tvn.

Det jag märkt är att jag borde öva mera på armhävningar och situps, för de var mördande jobbiga på combaten.

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

=D> =D> =D> =D> =D>

Shit pommfritt va ni är bra :!:

Jag fick ju diagnosen:
Virusinfektion i brosket i bröstkorgen :shock: :? så det blev till och vila... men nu börjar smärtan släppa! Tjihoo!!!
Kanske vågar mig på ett pass imorrn - med barna framför tv'n
Yoga eller Aerolates blir det isf, med STOR kontakt med kroppen och hänsyn till densammma ifall den protesterar :D

Jag kör alla pass hemmavid (liiite långt till träningslokaler), de ligger numera inlagda i "familjeschemat" för säkerhetens skull. På initiativ av barna! :heart: Så jag har: tisd kväll (solo), torsd fm (yoga med lillprinsen), och lördag fm (med barn)...

Kramar i snöyran!
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"