Hej ni som vet,
Vår Malkolm (5 mån) är vissa kvällar/nätter väldigt rörlig och orolig i sängen. Han kan i sömnen röra sig upp och ner, snurra på stället, ta sig från den ena sidan till den andra och lägger sig till sist allt som oftast på rygg. Han vaknar ibland under detta och undrar vad det är som pågår, och det kan ta ganska lång tid innan han lugnar ner sig igen. Till saken hör att han den senaste veckan har blivit mycket rörligare i vaket tillstånd, och kan hjälpligt ta sig dit han vill, och vill sällan sitta still. Vår fråga är om huruvida den som nattar skall gå in och vända honom rätt ifall han ligger på rygg eller om han har hamnat i en lite obekväm sovställning, och samtidigt är ledsen. Skall vi kanske låta honom ta hand om detta på egen hand i längsta möjliga mån?
hälsningar
Malin och Tobias
rörlig bäbis vid nattning
rörlig bäbis vid nattning
Mamma till v?rldens b?sta bebis, som f?ddes 040901. Vi startade kurandet av lillen 050121.
Det b?sta vi gjort
!
Det b?sta vi gjort
Hej
Jag skulle nog gå in och hjälpa honom tillrätta helst när han sovit i 10 minuter. Men ni får låtsas som att ni nästan inte är där - något som ni bara råkade göra i förbigående - tyst utan ramsa.
Han rör sig i sängen för att han just kommit på hur man gör och jag tror att han tränar på natten också - inte orolig
. Det går över snart - eller han kommer i alla fall att kunna vända sig fram och tillbaka hur han vill snart.
Och han SKA INTE sitta still - han ska ligga på golvet på mage.
/LO
Jag skulle nog gå in och hjälpa honom tillrätta helst när han sovit i 10 minuter. Men ni får låtsas som att ni nästan inte är där - något som ni bara råkade göra i förbigående - tyst utan ramsa.
Han rör sig i sängen för att han just kommit på hur man gör och jag tror att han tränar på natten också - inte orolig
Och han SKA INTE sitta still - han ska ligga på golvet på mage.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Nä..han sitter som sagt inte still utan är i full färd med att utforska lägenhetens alla hörn. Hans kära föräldrar måste städa oftare än tidigare kan sägas
. Dessa dammråttor...var kommer de ifrån?
Tack för snabbt svar. Då låter vi honom hållas lite då. Han får rumla om bäst han vill i sängen vid insomnandet. Antar att detsamma gäller nattetid...eller. Jag var nämligen uppe många gånger inatt och flippade tillbaka honom från rygg till mage. Han bökade då runt, hamnade på rygg, blev missnöjd efter kanske 10 minuter osv. Han höll på från 05.00-07.00 med korta sovavbrott. Vet ju att han kan vända från rygg till mage superbra på dagtid, därför känns det lite dumt det jag håller på med. Åh...vad virrigt det här blev. Hoppas att ni förstår vad jag menar!
Malin
Tack för snabbt svar. Då låter vi honom hållas lite då. Han får rumla om bäst han vill i sängen vid insomnandet. Antar att detsamma gäller nattetid...eller. Jag var nämligen uppe många gånger inatt och flippade tillbaka honom från rygg till mage. Han bökade då runt, hamnade på rygg, blev missnöjd efter kanske 10 minuter osv. Han höll på från 05.00-07.00 med korta sovavbrott. Vet ju att han kan vända från rygg till mage superbra på dagtid, därför känns det lite dumt det jag håller på med. Åh...vad virrigt det här blev. Hoppas att ni förstår vad jag menar!
Malin
Mamma till v?rldens b?sta bebis, som f?ddes 040901. Vi startade kurandet av lillen 050121.
Det b?sta vi gjort
!
Det b?sta vi gjort
Hej igen!
Vi var visst lite snabba med vårt inlägg
. Jag hittade en tråd nedan som tog upp exakt samma problem. Läste också länken till annan tråd som Mammut Maria bifogade. Nu vet vi hur vi ska göra!
Vi var visst lite snabba med vårt inlägg
Det b?sta vi gjort
!
Det b?sta vi gjort