Klass-återträff-idéer....?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Malin, 3-barnsmor

Klass-återträff-idéer....?

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Hej alla idérika människor!

Jag och ett par andra planerar inför en klass-återträff i augusti, där klasserna från 9:an skall träffas, äta middag, umgås och ha kul. Vi kanske blir runt 30 personer. Finns det någon här på forumet som har planerat eller deltagit i något dylikt, och som har några roliga idéer/förslag/påhitt om vad man kan göra tillsammans...?

Tänkte att det kunde vara intressant att vända mig till ett ställe där det i övrigt vimlar av goda idéer och roliga påhitt.... :lol: :lol: :heart: :heart:

Tack på förhand! :heart: :heart:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Vi hade 20-års-jubileum sedan vi slutade 9:an för ett par år sedan.
Vi samlades i vårt gamla klassrum (dryck medtogs av var och en :wink: )
Vår gamla lärare ställde upp och kom också, och visade diabilder från vi paddlade kanot i 7:an. En riktig höjdare! :D
Sedan gick vi och spelade bowling, och någon tog även "klasskort".
På kvällen var det i hyrda lokaler tillsammans med de andra klasserna som gått på skolan.
Riktigt skoj blev alltihop!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

jag var på klassåterträff från gymnasiet nu just före julen, och vi blev sammankallade av klassfest.com, fick en lista med allas telefonnummer och en tid och plats för var festen skulle hållas, det var tre ur klassen som var sammankallande eller vad man ska säga.
Det var jätteroligt.

Vi åt midddag, minglade och dansade hela kvällen, lagom sådär.
En grupp hade återträff från nian samma kväll och de hade en ganska kul grej. De hade tryckt upp tröjor med olika citat, tex Jag ser er nog... och Ska jag öppna dörren innan jag kastar ut dig osv, och sen var det gissningstävling, vilken lärare hade sagt följande citat. Den som svarade först och rätt vann respektive tröja. En lite kul grej som säkert startade en och annan kommer du i håg diskussion. :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag var på en klassåterträff från gymnasiet förra året. Det var bara vår klass som träffades och vi var cirka 15 personer som kom. Det var ganska lagom, man hann prata med alla.

Vi började med en rundvisning på vår gamla skola. Jag blev ganska imponerad över att rektorn tog sig dit en lördagkväll för att visa oss runt! Och det var inte ens vår gamla rektor :wink: :!:

Sedan var vi på en restaurang och käkade. Alla hade blivit ombedda att ta med sig gamla kort och skolkataloger och det var verkligen kul att titta på gamla bilder på sig själv!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"