vet inte om detta kan vara en anledning till varför det har blivit så här men hon vänder sej HELA tiden över till ryggläge... vi lägger henne på mage, hon somnar, efter 10 minuter går vi in och då ligger hon på rygg! vi vänder tillbaka men när jag sen ska gå in och ge henne en godnattpuss så ligger hon på rygg IGEN! likadant när vi väcker henne på morgonen så ligger hon på rygg! hon verkar ju alltså söka sej till ryggläge men jag känner mej lite orolig över att det är det som orsakar hennes uppvaknanden...?
söker sej till ryggläge!!
-
Lotta Sthlm
söker sej till ryggläge!!
hej. vår lilla tjej har under den senaste veckan börjat vakna ofta på nätterna, oftast är det bara ett skrik men ibland blir hon även ledsen...nåt jag inte varit med om sen vi började kuren...
vet inte om detta kan vara en anledning till varför det har blivit så här men hon vänder sej HELA tiden över till ryggläge... vi lägger henne på mage, hon somnar, efter 10 minuter går vi in och då ligger hon på rygg! vi vänder tillbaka men när jag sen ska gå in och ge henne en godnattpuss så ligger hon på rygg IGEN! likadant när vi väcker henne på morgonen så ligger hon på rygg! hon verkar ju alltså söka sej till ryggläge men jag känner mej lite orolig över att det är det som orsakar hennes uppvaknanden...?
Har inget svar, men...
I morse hittade vi Elsa på rygg, upptryckt i övre hörnet av sängen, hållandes i en spjäla och med foten mellan två andra..... Halvsov gjorde hon också - i den ställnigen!
Detta är första gången hon ligger på rygg när vi kommer in, men om det fortsätter så kan det vara bra att få tips på vad man kan göra! 
I morse hittade vi Elsa på rygg, upptryckt i övre hörnet av sängen, hållandes i en spjäla och med foten mellan två andra..... Halvsov gjorde hon också - i den ställnigen!
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Hej Alva och Elsa, födda 25 Juli.
Ni får sova som ni vill - uppknölade i hörn och med fötterna utanför spjälorna.
Om mammorna märker att ni vaknar på nätterna så får de tyst och försiktigt, utan att tveka, vända tillbaka er på mage. Men sedan ska ni ju ha lugn och ro - inget spring.
Om ett kort tag kan ni ju vända er hur ni vill - fram och tillbaka.
Sov gott
/LO
Ni får sova som ni vill - uppknölade i hörn och med fötterna utanför spjälorna.
Om mammorna märker att ni vaknar på nätterna så får de tyst och försiktigt, utan att tveka, vända tillbaka er på mage. Men sedan ska ni ju ha lugn och ro - inget spring.
Om ett kort tag kan ni ju vända er hur ni vill - fram och tillbaka.
Sov gott
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader