mardrömmar???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lotta Sthlm

mardrömmar???

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej! de senaste fyra nätterna har Alva börjat skrika till mitt i natten! allt från 2 ggr per natt till, som det var nu inatt, 7 ggr!! är det mardrömmar som orsakar dessa???? det är ju bara ett skrik sen är det tyst...
:shock:
hur har ni gjort vid sådana här situationer? att ramsa är väl ingen idé för hon sover väl antagligen och är inte riktigt medveten om att hon skriker...? nån som vet?
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Låter det som ett "skräckskrik"? I så fall gör vår son det regelbundet, dock ej nattetid. Innan vi kom till Japan sov plutten sin långa middagslur ute i vagnen på verandan. Det var mera regel än undantag att han vaknade till med ett skräckskrik mitt i luren. Jag hanterade det genom att gå ut och vagna. I början tog jag upp honom då jag trodde att han hade sovit klart, men jag insåg snart att han egentligen inte var vaken utan skrek i sömnen. Han hade ögonen stängda. När han lugnat ned sig somnade han om.

Nu när vi håller på med omkurning har detta hänt även här på dagen i hans säng. Tyvärr har jag inte fått honom att somna om då. IDAG :D :D sov han hela middagsluren ut! Det har även hänt här nere på fm- och em-lur, men IDAG sov han även dessa lurar ända ut :D :D!

Jag skulle råda att inte göra någonting alls alt ramsa mjukt.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej :D

Läs denna tråd - "gråt i gränslandet"
Kanske kan den vara till hjälp?

http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=624

:D
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej. ja det bästa är kanske att inte göra nåt alls när det "bara" är ett skrik. två gånger har det dock hänt att hon låtit ledsen och då har jag gått och lagt henne tillrätta och ramsat mjukt... det här är väl nåt som kommer gå över hoppas jag?? [-o<
läste förresten lite om sömn i Pampers Sova broschyr och där står det att barnets sömnvanor kan förändras iom att de lär sej att t ex krypa, vilket Alva lärde sej i onsdags.... teorierna är då att de nya motoriska färdigheterna gör barnet mer uppvarvat och mindre intresserad av att gå och sova. Alva protesterar ju just nu mycket mer vid läggning än vad hon gjort tidigare... Det kan också bero på separationsångesten som kan börja ge sej tillkänna i den här åldern, något jag ju fått lite svar på under min andra tråd om 8-månadersångesten där några skriver att deras barn fått mardrömmar just i den här åldern... vad tror ni?
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"