Imorgon skall jag börja arbeta igen efter att ha varit föräldraledig i 1,5 år. Jag arbetar som lärare med inriktning 1-7 och har så gjort sedan 1997. Jag har mestadels varit klasslärare och det för både yngre och äldre barn.
Den termin som kommer nu skall jag inte ha klasslärartjänst utan fylla upp där det behövs. Vad jag hittills vet skall jag en dag i veckan vara hos åk 2 och den andra dagen hos åk 5 eftersom deras ordinarie lärare skall vara lediga då.
Barnaboken började jag läsa först då min dotter Leia var född och har således inte arbetat som lärare sedan dess. Så mycket som Barnaboken förändrat min syn på föräldraskap så känns det som om jag skulle kunna ha stor nytta av den även inom pedagogiken även om jag där har en annan roll än förälderns.
Eftersom jag för närvarande håller på att hämta mig efter en månads intensivt graviditetsillamående har jag svårt att samla mina tankar och få nåt vettigt ur dem :-k
(Har ni dessutom förslag på särskilda kapitel för extra genomläsning skulle jag bli mycket tacksam)
Kram från Nancy