NorrlandsTokar!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Mia79

Inlägg av Mia79 »

kokos, pratade just med karln min, måste ju fråga om din heter Daniel? I så fall har han jobbat med min Jens på Volvo en gång i tiden....var bara nyfiken :D
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Måste bara flika in; jag längtar uppåt! Det är sååå tråkigt väder här nere. Har köpt en pulka till Tuva, den allra första, men den står i förrådet... *suck*
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Puffis :!:

Skutta in på hemsidan vår om längtan blir outhärdlig, maken är som bekant fotograf :wink:

Kram från Lappland!
/Fjällmor
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

ja, nu blev det ju genast bättre.... :wink: önskar att jag kunde ta sånna bilder. Skulle passa utmärkt eftersom jag scrappar. Duktig han är! Och vilka motiv ni är bortskämda med! :shock:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
asahak

Inlägg av asahak »

Hej på er norrlänningar!
Själv bor jag i Kramfors med sambo och två barn.Minstingen på snart 7 månader håller vi för tillfället på att kura.Det går hyfsat...Jag ser att jag har många "grannar" omkring mig trots avstånden. :D Jo nog har vi det vackert här uppe!Det snöar ikväll, härligt, önskar att det kunde bli mildare, lite för kallt nu för min smak, 15 minus.Vi eldar på!!Såg att AW skulle ha en träff.Guud vad roligt det skulle ha varit att få åka nåt sådant.Men det går kanske fler tåg? Jag har sagt till mig själv att om den här kuren funkar för oss så skulle jag gärna bli "kurare" så att jag kan hjälpa andra som behöver hjälp.Hur går man tillväga då och finns möjligheten? Ha det gott alla norrlänningar. Kram/ Åsa
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej asahak!
Kul med ännu en norrlänning :D
Kurare blir man hos AW i Gastsjön, vi var den första "kullen" i somras, och nu ska vi vara med och hjälpa nästa kull :D Jag förmodar att AW kommer att ha fler kurarkurser om det finns tid, intresse och ork! Tror hon har sagt att det ska bli ett årligt förekommande event :!:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kokos

Inlägg av kokos »

Mia79: Ja min man heter Daniel. Jösses vad världen är liten! :D
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Kokos: Håller med, ibland är världen bra liten! :-) Ni har ju så ovanligt efternamn så jag chansade och frågade Jens om han kände någon...:-)

asahak: Kul med en Kramforsbo här på forumet också, själv bor jag i Noraström.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
kokos

Inlägg av kokos »

Asahak och mia79 - vi kan ju snart ha vår egen lilla Ångermanlandsträff snart. 3 är ju ett helt gäng! Kanske finns det fler?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

En till norrlänning (jämtlänning) här! Närmare bestämt 4,5 mil öster om Östersund, och 3,5 mil väster om Bräcke. Då vet ni väl precis....?? :roll: :wink:

Kul att det finns andra i "trakterna"! :lol: Vad gäller vintern tycker jag om den ett tag - när den är riktig, dvs snö och minusgrader - men nu börjar jag längta till våren...... :heart: :heart:

Kram på er, alla norrläningar, och alla andra förstås..... :wink:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh va skoj! Ännu fler kloka norrlänningar! :wink: :lol:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Skåningarna har en maillista!

Något för oss oxå...? Hur GÖR man :shock: :lol: (jag har frågat skåningarna...)...?

Go Norrland :!:
Snart är det vårvinter... 8)

/Fjällmor
Lua

Inlägg av Lua »

:idea: Ja, herreminje, vad vi ser fram emot vårvintern! Särskilt nu när det varit så bitande kallt - i natt hade vi 32 grader... brrrrr!

Maillista låter bra, fortsätt kolla, Fjällmor!

För övrigt så är jag så glad över att vara förälder till så "snälla" skräp... :wink: De sover och äter och är glada och mamma har tid att vara på AW:s forum och svamla!

Kram Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lua skrev::För övrigt så är jag så glad över att vara förälder till så "snälla" skräp... :wink: De sover och äter och är glada och mamma har tid att vara på AW:s forum och svamla!
Skriver under på det, Lua :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Lua skrev::idea: Ja, herreminje, vad vi ser fram emot vårvintern! Särskilt nu när det varit så bitande kallt - i natt hade vi 32 grader... brrrrr!
Jag som tycker att vi har haft kallt, men 32 slår vi inte :shock: brrrr

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"