peppa oss, vi har slutat med nappen dag 1
peppa oss, vi har slutat med nappen dag 1
PEPPA OSS VI HAR TAGIT BORT NAPPEN FÖR ADAM
Jag är dödsskraj men vet att allt kommer att bli bra men det skär i hjärtat när min lilla älskling skriker.......
Jag är dödsskraj men vet att allt kommer att bli bra men det skär i hjärtat när min lilla älskling skriker.......
Mamma till två pojkar
Heja!!
Vi tog också bort nappen när vi började kura. Nu snart fyra veckor senare känns det såååååååååå skönt. Ingen propp som tystar bara för att det passade oss. Nu kan killen uttrycka sig om han vill det. Han saknar inte sin napp det vet jag. Det kändes bra redan dag två och jag tror att de faktiskt glömmer väldigt fort.
Ramsa på!
Vi tog också bort nappen när vi började kura. Nu snart fyra veckor senare känns det såååååååååå skönt. Ingen propp som tystar bara för att det passade oss. Nu kan killen uttrycka sig om han vill det. Han saknar inte sin napp det vet jag. Det kändes bra redan dag två och jag tror att de faktiskt glömmer väldigt fort.
Ramsa på!
Sara; mamma till Billy 060211!
-
Kantarella
Första natten gick bättre än väntat
Hej underbart första natten gick bättre än väntat han vaknade fyra ggr, min kille buffa lilla adam till söms utan protester. sedan också på morgonen vid fem och då var det lite svårare man han somna om efter en timma tankarna gick kring nappen i början av natten men nu på morgonkvisten var de bortblåsta.
Där låg våran lille och sussade så fint helt naturligt utan plast i munnen....
Nu är vi minsann laddade och förvånade över hur lätt det gick....
Tack och massa kramar till er
Där låg våran lille och sussade så fint helt naturligt utan plast i munnen....
Nu är vi minsann laddade och förvånade över hur lätt det gick....
Tack och massa kramar till er
Mamma till två pojkar
Ha ha busenkelt
Detta var en barnlek gentemot vad jag trodde det skulle bli...
Han sover bättre än någonsin, nu vaknar han även och somnar om själv, innan fick vi stoppa in nappen..
Märkligt nog så ställde jag mig bara in på att han behöver den faktiskt inte och han skrek lite i början och sen va det över.....
Alla med barn utan sugbehovet borde lägga den åt sidan, va den stör....
Massa kramar
Han sover bättre än någonsin, nu vaknar han även och somnar om själv, innan fick vi stoppa in nappen..
Märkligt nog så ställde jag mig bara in på att han behöver den faktiskt inte och han skrek lite i början och sen va det över.....
Alla med barn utan sugbehovet borde lägga den åt sidan, va den stör....
Massa kramar
Mamma till två pojkar
buffar och buffar
Hej allt går fortfarande jättebra utan napp, men nu är det så att han håller nog på att få tänder och skriker som en galning och har händerna i munnen konstant.. Han vaknar på natten och på dagspassen.. Vi buffar och buffar...
Jag är rädd att hamna i buffningsträsket, vad göra...??? Räcker det verkligen att solfjädra när han skriker så?????
Jag är rädd att hamna i buffningsträsket, vad göra...??? Räcker det verkligen att solfjädra när han skriker så?????
Mamma till två pojkar
Hej Ingela!
Hur går det för er? Olle hade också riktigt ont ett tag när 4 tänder kom samtidigt. Då gav vi en Alvedon till natten. Om han vaknade och var riktigt ledsen gick vi in och solfjädrade så länge det behövdes för att han skulle lugna sig. Vi behövde göra detta 2 nätter och sedan var det förbi. Han uppskattade även skorpor dagtid och mycket vätska.
/Elle
Hur går det för er? Olle hade också riktigt ont ett tag när 4 tänder kom samtidigt. Då gav vi en Alvedon till natten. Om han vaknade och var riktigt ledsen gick vi in och solfjädrade så länge det behövdes för att han skulle lugna sig. Vi behövde göra detta 2 nätter och sedan var det förbi. Han uppskattade även skorpor dagtid och mycket vätska.
/Elle
Hej elle
Nä nu är vi och buffar och buffar och han tar längre tid att sova, det börjar att kännas outhärdligt. Nu ikväll tog det en timma att få han och sova.
Jag fattar inte hur det ska räcka med att solfjädra. Varje dagspass har jag nu gett upp efter halvtimman och fått lägga honom i vagnen. Han finner inte ro längre själv. Men märkligt nog natten så vaknar han inte. Innan gav vi han nappen och han somna själv. Men nu ställer han sig pp hela tiden och jag går in lägger solfj'drar och går ut med ramsan. Men det funkar inte. Har jag gett upp för tidigt...
Nä nu är vi och buffar och buffar och han tar längre tid att sova, det börjar att kännas outhärdligt. Nu ikväll tog det en timma att få han och sova.
Jag fattar inte hur det ska räcka med att solfjädra. Varje dagspass har jag nu gett upp efter halvtimman och fått lägga honom i vagnen. Han finner inte ro längre själv. Men märkligt nog natten så vaknar han inte. Innan gav vi han nappen och han somna själv. Men nu ställer han sig pp hela tiden och jag går in lägger solfj'drar och går ut med ramsan. Men det funkar inte. Har jag gett upp för tidigt...
Mamma till två pojkar
Hej Ingela!
Nu ska vi hjälpas åt att vända det här
Jag har lite frågor till dig: Har ni kurat honom eller är han en "standardmodellkille"? Hur ser hans dagar ut med mat och sömn? Var sover han dagtid och nattetid? Skriv och berätta så ska vi se vad vi kan göra för att få bukt på detta.
/Elle
Nu ska vi hjälpas åt att vända det här
/Elle
Hej, tack jag böehöver din hjälp!!
Han är en standardmodellen kille. Vet inte vad som gick snett..
Nu ser våran dag ut så här
morgon 7.00+ välling
sova 9.00-9.30
gröt kl 10.00
middagssömn 12.00-13.30
middag 14.00
sova 16.00-16.30
äta gröt 17.00
välling 18.30
natt 19.00
Dagtid har han alltid sovit hemma men eftersom det blivit lite jobbigt med sömnen så har det blivit utanför i vagnen. Men skulle vilja ha honom i sängen då jag har en tvååring också...
Han ställer sig upp i sängen hela tiden, så jag får gå in och lägga honom fyrtielva ggr.
Men hur exakt solfjädrar du??
Nu ikväll hjälptes vi åt, vi solfjädrade. La ner honom och la handen på ryggen (lite tryck) han kämpade på och försökte lyfta huvudet. Sedan gick jag ut med ramsan även fast han kanske titta upp på en gång.
Varje gång är han så trött att han knappt kan stå upp....
Han är en standardmodellen kille. Vet inte vad som gick snett..
Nu ser våran dag ut så här
morgon 7.00+ välling
sova 9.00-9.30
gröt kl 10.00
middagssömn 12.00-13.30
middag 14.00
sova 16.00-16.30
äta gröt 17.00
välling 18.30
natt 19.00
Dagtid har han alltid sovit hemma men eftersom det blivit lite jobbigt med sömnen så har det blivit utanför i vagnen. Men skulle vilja ha honom i sängen då jag har en tvååring också...
Han ställer sig upp i sängen hela tiden, så jag får gå in och lägga honom fyrtielva ggr.
Men hur exakt solfjädrar du??
Nu ikväll hjälptes vi åt, vi solfjädrade. La ner honom och la handen på ryggen (lite tryck) han kämpade på och försökte lyfta huvudet. Sedan gick jag ut med ramsan även fast han kanske titta upp på en gång.
Varje gång är han så trött att han knappt kan stå upp....
Mamma till två pojkar