hjälp-vi orkar inte mer

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lottao

hjälp-vi orkar inte mer

Inlägg av lottao »

hej!

vi har tvillingpojkar på 10 månader och en flicka på 2 år. Flickan sover ok men pojkarna sover alldeles för lite och framförallt jättedåligt på natten. Inatt var jag vaken mellan 22 och 00 med den ena och sen mellan 00:30 och 2:30 med den andra och sen vaknade den första 4:45 och kunde inte somna om så det var bara att gå upp. Hela familjen påverkas förstås av det här och vi är nu alla5 helt slut. Säg inte att jag ska köra kuren och så vidare för vi orkar inte, jag har försökt men det slutar alltid med att jag river schemat. jag är sjukskriven så min sambo och mormor kan hjälpa mig, men det är nätterna som är problemet.

vad gör man när man helt enkelt inte orkar ta tag i SHN????

Lotta
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :!: och välkommen hit :D
Du kan kontakta en kurare nära dig, kolla in kontaktlistan :!:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=27

Då kan du få mer handgriplig hjälp!

MVH Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Marit

Stakkars dig!

Inlägg av Marit »

Hei Lotta!
Jag kände mig så väl igen när jag läste ditt innlegg så jag nästan fikk frysningar nedover ryggen... Stakkars, stakkars dig! :cry: Jag har ofta gett upp at forsöka forklara för andra hur det är att ha tvillingar som inte sover på natten eller også på dagen för den saks skuld. Sådant måste upplevas (på kroppen)! Och jag tycker också väldigt synd om dina två små grabbar som inte får sin djupa goda somn.

Du skriver att du inte vill ha råd om SHN kuren för det har du provat och inte fått till. Det tycker jag var väldigt synd att det inte gick så bra för er! Vi klarade det og vilket nytt liv vi har fått, det klarar jag nästan inte att beskriva. I fall du vill läsa litt om hur det gick till för oss, kann du läse på sista sidan (side 5) under "Livet efter kuren - en uppmuntran".

Som regel krever ändring et visst överskott, och det har du väl kanske inte just nu? Jag hoppas att du får god hjälp av en diplomerade person och att ni tillsammans klarar att få ordning på detta store problem. I fall du har några frågor hur vi fixade våre somnforstörde tvillingar, så är det bara att hoita till. Vi körde kuren 1. december, så vi har det friskt i minnet.

Marit
Mamma til Kasper 990910 og tvillingene Ingrid & Astrid 060528
lottao

hej Marit

Inlägg av lottao »

vad skönt att höra att man inte är ensam, ibland känns det som om ingen förstår hur trött man är. att man fungerar på dagarna efter kanske totalt 3 timmars sömn i korta perioder är egentligen helt otroligt. men det jobbigaste är kanske att jag inte får något tålamod med killarna på dagarna och jag njuter ju verkligen inte av de underbara killarna de egentligen är. tack för dina uppmuntrande ord, jag ska läsa hur det gick för er.

sköt om er

lotta
tove79

Inlägg av tove79 »

Jag kan inte sätta mig in i hur det är att ha tvillingar förstås men jag kan förstå hur det är att vara så trött att man inte orkar påbörja kuren.
Du behöver sova och sova ut först, då får du kraft och energi att börja!
Jag kände som du, jag var bara matt och uppgiven.
Svärmor tog båda pojkarna en helg och jag fick sova. Jag sov och sov och sov och när jag sovit klart hade jag fått en massa ny energi.
Önskar dig lycka till!
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"