Februarikrönikan har adress ...../index.htm

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Februarikrönikan har adress ...../index.htm

Inlägg av /LO »

Hej
Jag antar att alla krönikorsom läggs ut på förstasidan heter så.
Jag rekommenderar folk, lite häroch var :mrgreen: att läsa den och skickar därför länken.
Nu vill jag ju helst inte att den ska vara inaktuell om en månad, men jag antar att så kommer att vara fallet.

Finns det ingen möjlighet att ha två adresser till den senaste krönikan? Alltid alltså???

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Den nyaste krönikan (den på krönikornas förstasida) heter alltid så.
Så nästa månad kommer marskrönikan vara den man kommer till på den adressen, men februarikrönikan kommer naturligtvis att ligga kvar för vem som helst att klicka sig vidare till!

Jag ska se inför nästa månad om jag kanske borde ändra, däremot är det inget som jag kommer ändra innan tidigast inför mars månads krönika i sådana fall.

Jag är inte säker på hur du menar med två adresser... :?: Jag måste kunna länka till samma sida från flera olika håll, och då funkar inte det så som jag tolkar din fråga i alla fall... *lite trög idag :roll: :wink: *

Tack för dina tankar :!: :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jo alltså om februarikrönikan i alla länkar heter ..../mage.htm, men den första sidan på sidan med krönikor heter ..../index.htm så kommer ju samma text upp oavsett vilken länk du än skriver.
Sedan, när du lägger ut marskrönikan så heter den ..../mars.htm OCH ..../index.htm

Det måste väl funka? Då kan man ju skicka iväg länken som inte är "index" och det är samma text när man än läser. :lol:

Eller tänker jag knasigt :roll: :?:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"