åkpåse till vagnen

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

åkpåse till vagnen

Inlägg av Puffis »

Bästa, snyggaste och praktikaste vintervärmen i vagnen?
Tips?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Vi använder åkpåsen som följde med vagnen ( Emmaljunga classic) Fårskinn inuti och väldigt mysig. När det var riktigt kallt förra vintern lade vi in ett separat fårskinn inuti åkpåsen. ( I Östersund tenderar det att kunna bli riktigt kallt ibland :? )

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Nu har jag beställt en LIMEGRÖN åkpåse( :lol: ) från Glada Ungar. Tänkte på det som Anna skrev, att inga barn vill väl ha svarta saker. Får se vad mannen säger om det... Jag talade om det för honom, men han satt vid datorn och hummade till svar, så jag gissar att han inte hörde egentligen.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Novis som jag är, måste jag fråga: Hur mycket ska man egentligen bylta på ungen i vagnen? Jag tycker att det verkar räcka gott och väl med fårskinn i botten och ett varmt täcke för min gosse, så länge han ligger i liggvagn. När han är vaken och uppallad med kuddar bakom ryggen har han overall.
Är det för lite kläder nu när temperaturen håller sig runt 0-strecken här i Stockholm?
Föreställer mig att en åkpåse blir aktuellt först när det är dags för sittvagn. Eller?
Hur tänker ni andra?
Ulrika
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej, Nya mamman!

Vi använde fårskinn och fleecefilt på vintern. Känn i nacken på barnet. Åkpåsen använde vi i sittvagnen, öppen :shock: för det blev för varmt.

LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Ja vi använde bara åkpåsen ( med tillhörande fårskinn) i sittdelen. Det var sommar när Vega var liten bebis, då hade vi bara en filt + att åkpåsen inte riktigt passar/får plats i liggdelen.

Vi drog gränsen runt 10-15 minus (att sova ute - beroende på vind) Då krävs det lite värme i vagnen. :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

När Tuva föddes i mars så var det ju riktigt dåligt väder med en massa snö och sånt (minns ni?). Vi hade en fleeceoverall när det var som kallast och fårskinn+tjocka filtar. Om det var lite varmare så skippade vi overallen.

Det är till sittvagnen jag köpte åkpåsen.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej och tack snälla ni för goda råd. Jag blir bara så konfunderad när jag ser alla småttingar som ligger inbyltade i overaller OCH dunpåsar OCH filtar OCH liggvagnens skdd mot vind och funderade på om jag var helt fel ute när jag tycker att det räcker med kläder, fårskinn och täcke.

Tackar tackar!
Nian

Inlägg av Nian »

Hej Nya Mamman,
Vi har fleecefilt under och över, sen har hanstickad ylle-outfit med kofta o byxor, tossor och vantar, och en skön yllemössa med fleecefoder.
Nu bor vi i England och har inte haft minusgrader än, men i så fall skulle jag lägga på en yllefilt till, och ett fårskinn under.
Åkpåsarna som jag hade till stora barnet var alldeles för varma for vanligt stadsliv i alla fall. Om man är på fjällutflykt eller ute en hel dag och det är kallt är det nog en annan femma.
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Nya mamman skrev:Hej och tack snälla ni för goda råd. Jag blir bara så konfunderad när jag ser alla småttingar som ligger inbyltade i overaller OCH dunpåsar OCH filtar OCH liggvagnens skdd mot vind och funderade på om jag var helt fel ute när jag tycker att det räcker med kläder, fårskinn och täcke.

Tackar tackar!
Jo du, bebisar byltas på hur mycket som helst känns det som. I vintras hade jag en fårskinn under dottern och så "vanliga" kläder - byxa, strumpor, tröja och en jacka på plus vantar och mössa. Var det kallt så åkte fleeceoverallen på och så över alltihopa en fleecefilt. Fungerade toppenbra.
Andra bebisar hade vanliga kläder och tjock vinteroverall och så blev de nedstoppade i varm tjock åkpåse... :roll:
Stoppa in handen och känn i nacken till exempel för att kolla av temperaturen. Ofta klär man barnen för varmt...
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Just ja, en annan sak jag kom att tänka på är att tänk på att öppna upp när ni går in i affärer till exempel. Jag tog alltid av filten och öppnade jacka/overallen och tog av mössan när vi kom in i butiker etc.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"