Föräldrapenningsfråga

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej igen!

Ja, det schystaste vore ju att alla som blivit gravida innan nya regeln eventuellt införs faller under de gamla reglerna. Har man otur är det födelsedatum på barnet som gäller. Vore toppen om du kunde kolla upp det lite närmare och rapportera. För oss är ju "skadan redan skedd" :wink: så det är bara att hålla tummarna. Jag hamnar i en mycket otrevlig sits om regeln tas bort snart... För att inte tala om nya bebisen, då blir det dagis alldeles för tidigt. Då gäller det att gnugga geniknölarna för att snåla på dagar och pengar.

Kram Jannika
LisaLiten

Inlägg av LisaLiten »

Maken har bestämt sig för att ringa regeringskansliet och lite annat smått och förhoppningsvis gott så fort det blir vardag 8) Jag lovar att lämna rapport efteråt.

Vi får hoppas på det bästa. Men det mesta har ju en tendens att lösa sig. Grattis igen till den kommande lilla fjärde!
Hampus 0408, Adrian 0512
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vilken toppenmake! Initiativtagare till både fler barn OCH klarhet i f-frågan! Heja maken!

Och tack. :heart:

Kram Jannika
LisaLiten

Inlägg av LisaLiten »

Jo, maken är ganska toppen :wink:
Nu har han gjort lite efterforskningar och det verkar i alla fall som om regeln kommer att finnas kvar. Inget tyder på motsatsen- men det är ju svårt att få försäkringar...

Så vi har redan försökt oss på en tredje 8)
Hampus 0408, Adrian 0512
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha! Ja det finns ju en viss charm även med övandet. :wink: Med en så hängiven make blir det nog smått snart. :D

Tacka honom för kollen! :heart:

Kram Jannika
vanna

Inlägg av vanna »

Vad bra! Precis vad jag undrade. Håller tummarna för att regeln kommer att fortsätta finnas kvar.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"