Den som lever får se Nancy, visserligen besökte jag "Twilight Zone" igårkväll vid läggdags, men där fanns inga julbockar från det forna Atlantis - tyvärr...
SkymningsRiget ja...

det var länge sedan jag besökt det stället...
Så vad sägs om detta:
jag har, under den här graviditeten, lyckats undfly Nattligt Frossande hela vägen men
igår...
Jag gick och lade mig vid tio som vanligt, låg och vnäde mig, som vanligt, hittade ingen bekväm position, tog bort det extra liggunderlaget som jag haft i flera månader nu, la till Den Största Kudden att ha mellan benen (Tack Ambra...), steg upp för att gå på toaletten...
... noterade att jag mådde lite vagt illa - hunger? - och plötsligt händer något Mycket Spännande med synfältet... 8-[ Vet inte hur jag skall förklara det, mest kändes det som ifall saker skulle skiftat färg en aning och kommit närmare (dags för psykakuten nu, Fjällmor..?), samtidigt som jag drabbades av lite frossa (utan några feberkänningar), och så en känsla av att allt inte stod riktigt rätt till.

Känslan var starkast.
Det blev ett nattmål (eller sent kvällsmål) för att åtgärda illamåendet - och så tillbaks i säng. Mycket svårt stt somna, och vid strax efter elva lite mera ordentliga sammandragningar än innan...
... vilka jag somnade ifrån...
... och så vaknade vid halv fem, illamående av hunger (åtgärdade det, ramsade pojken som trodde att det var morgon...), och sov vidare.
Morgonen känns rätt så normal.
Vi får se ifall Nancys tippning ger något... [-o<