Så nu åker jag - till mor - inte till Varberg...
... hur började förlossnignen...
-
Gäst
Jag är helt chockad över att mitt föreslagna datum så okänsligt har ignorerats av bebi-i-magen. Upprörande.
Tänk vad denna tråd sprungit iväg på den korta tid jag varit borta! Man kan liksom inte vara iväg en dag ens så händer det massor. Min bästis har blivit filosofie doktor i experimentell medicin. Hon klarade sin disputation med glans och jag är supermallig. Tyvärr var festen på kvällen lite FÖR rolig så idag mår jag lite mindre skojigt. Trött.
Smart taktik annars Päivi, skenmanöver för att lura ut snurrbullen.
Som de gamla och kloka brukar säga: "Bättre lite vatten i brallan än en översvämning i Göteborg".
Kram Jannika
-
Gäst
Filosofie Doktorer i bekantskapskretsen..? 8)
Det låter som något att fira!
Idag har vi konstaterat att bebisen inte är lika llättlurad som kissen:
i somras, när vi skulle åka iväg till stugan hade jag helt glömt bort att "låsa" kattluckan:
så på morgonen när vi skulle åka, så var hon naturligtvis heeelt borta...
Ni ser det framför er: bilen är packad, allt är klart, båten väntar i Stockholm, och katten är puts väck!
Hur gör man
Jo... 8)
Man skickar mannen med bilen iväg till kiosken, för att handla dricka till resan...
... i förhoppningen, att kissen tror att kusten är klar bara bilen har åkt...
... och det fungerade ju fint!
10 minuter efter att mannen åkt med bilen, kommer en mallig och mycket nöjd individ in, med världens mest självbelåtna min..
... tills hon fick syn på mig.
Men som sagt, den Lätte gick inte bebin på.
En fullständigt normal dag hos mamma. Och nu har h*n hicka. Det kan h*n ha. Tycker jag.
Det låter som något att fira!
Idag har vi konstaterat att bebisen inte är lika llättlurad som kissen:
i somras, när vi skulle åka iväg till stugan hade jag helt glömt bort att "låsa" kattluckan:
Ni ser det framför er: bilen är packad, allt är klart, båten väntar i Stockholm, och katten är puts väck!
Jo... 8)
Man skickar mannen med bilen iväg till kiosken, för att handla dricka till resan...
... i förhoppningen, att kissen tror att kusten är klar bara bilen har åkt...
... och det fungerade ju fint!
... tills hon fick syn på mig.
Men som sagt, den Lätte gick inte bebin på.
Jag har hela TVÅ nära vänner som är Fil Dr - en doktorerade på slemmaskarnas liv och leverne och nu i torsdags nästa kvinna till rakning om HIV. Jag brukar ta åt mig en del av äran, det är jag som tränat deras hjärnor i yngre år. Typ.
Men gullekatten då! Vilken kattuition! Vilken sort? Vi bor i ett hus som skulle passa så bra ihop med en katt men darlingen är allergisk så vi andra FÅR ingen katt. Uhu. Har haft katter hela min uppväxt så det känns som vi fattas en hårboll i familjen....
Kram Jannika
-
Gäst
... slemmaskar...
(denhärtrådenblirbaraknäppareochknäppare.. 8-[ )
Tja vaddå, min pappa doktorerade på.. öh, nu skall vi se..
den hebreiska/grekiska grammatiken som användes i Aquila, och hur det har haft betydelse för vidare översättningar, tror jag, han skrev det hela på tyska så... 8-[
(Nej, han var inte tysk..) Nödvändig Information för Någon, säkert... som detta med maskar.
Öh.. Hennes Nåd Greymalkin är halvryss, tror vi - själv säger hon inget, men det finns en del saker i pälsen som tyder på "Russian Blue" - pappa på äventyr.
(Den gråa tonen, de gråa ränderna i svansen som ungkatt, ögonfärgen - grön, kroppsformen...) Men mamman vr en vanlig bonne, så Greymalkin har vit hals och vita tassar... 
Tja vaddå, min pappa doktorerade på.. öh, nu skall vi se..
Öh.. Hennes Nåd Greymalkin är halvryss, tror vi - själv säger hon inget, men det finns en del saker i pälsen som tyder på "Russian Blue" - pappa på äventyr.
-
Gäst
-
Nancy
-
Gäst
-
Nancy
Jösses! På tyska! Ibland undrar jag hur det påverkar oss att ha föräldrar som pysslar med, ska vi säga annorlunda, saker. Vad gör det för ens världsbild? Självbild? Förlossningar?
De blir helt enkelt annorlunda de med av det här att döma.
Om den lilla bebin behagar komma ut de närmaste dagarna blir det en måne i skorpionen eller, så småningom skytten. Skorpmånar är känslomässigt intensiva men lär sig tidigt självkontroll. Intuition med stora bokstäver.
Med månen i skytten behöver man frihet känslomässigt och behov av utrymme även fysiskt (rörlig bebi sa du?). Aktiva och positiva. Tror gott om de flesta och det mesta.
Näe, nu måste jag jobba! Kram Jannika
De blir helt enkelt annorlunda de med av det här att döma.
Om den lilla bebin behagar komma ut de närmaste dagarna blir det en måne i skorpionen eller, så småningom skytten. Skorpmånar är känslomässigt intensiva men lär sig tidigt självkontroll. Intuition med stora bokstäver.
Med månen i skytten behöver man frihet känslomässigt och behov av utrymme även fysiskt (rörlig bebi sa du?). Aktiva och positiva. Tror gott om de flesta och det mesta.
Näe, nu måste jag jobba! Kram Jannika
-
Fjällfolket
-
Gäst
Men snälla söta Fjällmoran, har man feber så har man en fullgod ursäkt för att rå om sig själv och ingen annan... [-X Hoppas att du mår bättre!
Jannika: angående världsbild så resulterar det i, att vi känner till mysko detaljer (redan i tre-årsåldern...
) som ingen annan vettig människa anser sig behöva veta, sådana som exempelvis:
Aquila: en av bibelöversättarna från 100 - talet ekr. - ansedd som något kontroversiell eftersom han också trodde på astrologi och horoskop - saker som kyrkan ansåg vara "mumbo-jumbo"... [-X ... så han blev avskedad ur kyrkan (bannlyst..?
), men skrev sin bibelöversättning ändå - och den anses ju vara aningen annorlunda - för att han i sin översättning betvivlar en del saker - sådana som jungfrufödsel exempelvis (om jag kommer ihåg det hela rätt..), och vägrade översätta det heberiska ordet för jungfru till oskuld och sådana små detaljer... 8)
Verkligen nödvändigt att kunna...
Och JAG tycker att horoskop och astrologi är Mycket Intressant, så vi håller med Aquila här..
Fortsätt du gärna din spännande rapportering om vad det blir för stjänrbarn, det här... jag tycker det är SÅ spännande!
Vad gäller självbild så blir den - med sådana här föräldrar - lite underlig...
Jannika: angående världsbild så resulterar det i, att vi känner till mysko detaljer (redan i tre-årsåldern...
Aquila: en av bibelöversättarna från 100 - talet ekr. - ansedd som något kontroversiell eftersom han också trodde på astrologi och horoskop - saker som kyrkan ansåg vara "mumbo-jumbo"... [-X ... så han blev avskedad ur kyrkan (bannlyst..?
Verkligen nödvändigt att kunna...
Och JAG tycker att horoskop och astrologi är Mycket Intressant, så vi håller med Aquila här..
Vad gäller självbild så blir den - med sådana här föräldrar - lite underlig...