... hur började förlossnignen...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nähä! :shock: Är det där ni bor? Svärmor har stuga lite utanför Tärna med egen fiskesjö. I Hemavan har darlingens morbror hotell (kan ju inte finnas så många). I somras flög vi upp hela ligan för att fira darlingens farmor som fyllde 90. Hon bor på ett boende på Nybruksvägen. Vi är inte ditöver så ofta som vi skulle vilja (pengar och nyfödingar som droppar in titt som tätt :lol: ) men när vi gör det så njuter vi!

Förresten, är det någon som hört av Lua? Vi är några som tror att det föds bebisar nämligen!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har också undrat över Lua! Hon hade ju Bäst Före-datum 2;a, eller hur..?

Jenny! Skall komma ihåg dina generösa ord om vi skulle hamna i Mölndal.. hur gör man då - vattenförlossning har jag inte läst på om..? :P
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Päivi :!:

Nu slungar jag den första innerligt kärleksfulla ramsan över fjälltopparna mot södern...

:heart: :o :heart:

...och ber Moder Natur vägleda den till Ditt lillhjärta...

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Wow! :shock: :o VAD var det.. :?: 8-[

En blixt?

Strömavbrott?

Vattenmassorna som närmar sig?

NEJ! :D

Av den oförklarliga värmen :heart: (och beslutsamheten.. 8) ) att bedömma, så var det nog Fjällmors Ramsa :!:

NU DU Bebis... :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja just, en luciabebi. :lol:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Modern får väl flytta till er på några dagar, så är hon liksom på plats :wink:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nu far påminnelsen iväg genom stjärnorna :heart:

avvaktar.... 8)

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Det är bra Fjällmor - lite mer ordentliga sammandragningar/förvärkar inatt - samt lös mage (ursäkta :oops: ) - det senare skall ju vara något tydligen som är rätt så vanligt Inför Förlossningen.
Dock skall vi nu komma ihåg att vi har att göra med en halvfinne här, så det finns en viss grad av envishet med i bilden.... :roll:

Avvaktar. 8)
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Päivi skrev:Dock skall vi nu komma ihåg att vi har att göra med en halvfinne här, så det finns en viss grad av envishet med i bilden.... :roll:
:lol: :lol: :lol:

Jag läste din blogg, om de fulla finnarna... :wink: Men du vet väl, att svenskarna är trista och tråkiga, finnarna är fulla konstant, och att det bara finns ett enda perfekt folkslag i hela världen: Vi finlandssvenskar, som är alldeles precis mittemellan! :wink: :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

:heart: P.S. Lycka till, Päivi!! :heart:

BF i morgon! :shock: *Skickar över en till tanke-sammandragning* :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Gäst

Inlägg av Gäst »

[-X Hööör nu på här lillasyster Skalmor:

du har fått det hela helt om bakfoten :!: Finlandssvenskarna Det Perfekta Folket :?: Ack nej. [-X Det är naturligtvis vi, andra generationens invandrare - SverigeFinnar (Ruotsinsuomalaiset) som är Det Utvalda Folket. 8)
De brölande exemplaren vid torget brukar vi lite fint bortse ifrån - de är ju inte uppväxta här i landet... :P

Skicka gärna lite Äkta Sammandragningar hitåt! :D

"Kom igen, stånga mig, sparka mig! GÖR NÅNTING!" :shock:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jahupp! :roll: Vibbarna säger att lillhjärtat bekvämar till sig.... Känner att det är dags för en rejälare ramsa ikväll:

8) :heart: 8)

*Fjällmor ramsar bestämt så marsfjällen skakar*

:heart: :twisted: :heart:

Fylld av attityd bakar jag in bekräftelsen :!:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Apropå finnar och alkohol... :D
För många herrans år sedan var jag i Israel och reste runt ensam. Träffade en schweitzisk (?vad konstigt DET såg ut) tjej, som senare kom och hälsade på mig och Per i Sverige.
Hon och hennes man "luffade" omkring i norden, Sverige, Norge, Finland.
När dom kom till oss hade dom precis varit i Finland.
Dom var CHOCKADE!!! :shock: På stapplig engelska sa Heidi :"Everyone were SO DRUNK!!!" :shock: :?
Jaha...sa vi, när var detta tro? Då hade det varit på själva midsommarafton :lol: Tror inte det varit någon större skillnad ifall de varit i Sverige eller Finland den dagen :lol:
Men det ville dom inte tro på alls, Finland hade de fördömt för tid och evighet, det kvittade vad vi sa om högtiden.

Knepigt folk för övrigt... :? De skulle stanna hos oss i 5 dagar. Vi föreslog än det ena och än det andra, Göteborg och Liseberg, Borås eller Jönköping och shoppa, gå och fika på sta´n, ut och äta på restaurang...Inte ville de ha vin till maten, inte ville de någonting alls. Bara sitta... INGENTING ville de göra :shock: Till slut TVINGADE vi nästan ut dem 8) i en båt på våran sjö. Då blev Walter sjösjuk, så vi fick vända. :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol:

Själv Anna, kommer jag ihåg en episod från mina turistguide-somrar:

det är midsommarafton, och jag jobbar. Jag skulle ha en grupp japanska turister, då våran japan-talande guide inte hade börjat för dagen än. De hade landat i Helsingfors samma morgon, och fortsatt sedan med tåg till Nyslott, och operafestivalen. De hade alltså landat i Huvudstaden och därefter åkt genom halva landet på midsommaraftonsmorgon... 8)

Deras första lite förskärmda fråga när de kom till borgen var:

Where is everybody? :shock:

De hade tyckt att det var lite... tomt... 8-[ i den Stora Staden, och i landet i övrigt. Att alla åker till landet för att fira var inget de begrep - för dem var ju hela landet "landet". :P

Bäst Före-datum idag. Här händer inget. :roll: Fjällmor, jag skall kanske ge dig en snabbkurs i Finska, vad säger du..? :D :P Jobba på, jag tror på dig! :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hälsning till Päivi från Nancy (som tycker att uttrycker Bäst Före skall modifieras till "Bra Före men ändå Bättre Framöver") Menar för den sakens skull inte att bebisen behöver ligga på tillväxt just i magen längre än 40 veckor...

Kom igen nu bebisen, du tänker väl inte missa JULEN :?: Kalle Anka :?: Sillen... :?:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"