Hur ska jag få Emil att sova vidare när han vaknar alldeles för tidigt? Som nu skulle han sova 1½ timme men vaknade efter 45 min. Jag var där direkt med solfjädern och ramsa men det är som att det inte går att få stopp på honom när han börjat skrika. Han har skrikit i 30-40 minuter varje morgon + någon gång till varje dag de senaste dagarna och verktygen verkar inte nå fram till honom. Kan inte ens buffa honom lugn. Verktygen är ordentligt inövade och fungerar hur bra som helst annars. Jag klarar inte av att höra honom så här ledsen varenda dag. Sova ska ju vara härligt. Nu borde han ha sovit till 11 men vaknade 10.13 efter 30 minuters ökande gråt så tog jag upp honom. Det kan ju inte ligga i SHN-filosofin att barnet ska ligga och skrika förtvivlat hur länge som helst bara för att han ska ligga tiden ut? Men tiden är ju satt för att tillgodose hans sömnbehov.......puh! Just nu känns det som vi hamnat i en ond cirkel- han skriker, jag använder verktygen, han svarar inte på dem, han skriker mer, jag fortsätter, han skriker, jag tar upp honom och bekräftar därmed att han gjorde rätt i att inte svara på verktygen och så börjar vi om igen nästa gång.
Jag är verkligen sååå nöjd med resultatet så här långt. De 4 första månaderna tillbringade jag med Emil i famnen. Han sov inte annars
Det är bara den här sista lilla biten som fattas och den vet jag inte hur vi ska ta oss förbi.
Hur mycket är det rimligt att låta sitt barn skrika?