Hosta hosta hosta hosta

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Gäst

Inlägg av Gäst »

Bra, bra!
Då kommer förkylningarna bli lättare för honom!
kram Åsa
Tess
Inlägg: 17
Blev medlem: ons 08 jun 2005, 12:38
Ort: Nykvarn

Inlägg av Tess »

Weleda har hjälpt oss!

Weleda har ett "apotek" i Järna söder om Stockholm. Tror även att de har en webb-shop...
Därifrån har jag köpt en "host-kräm" som man smörjer på bröstet innan läggning, samt några host-tabletter som man tuggar sönder. Båda innehåller örter såsom timjan och anis. Vi var skeptiska innan men gång på gång har vi blivit överrumplade. Det funkar!!! :D
När barnen blir förkylda och börjar hosta så kör vi denna kur. Man behöver oftast upp och smörja igen 1-2 ggr per natt med några timmars mellanrum. Men det är det värt! De hack-hostande nätterna är över...

Hoppas att det hjälper någon. Jag rekommenderar detta till alla jag känner...

Kram Therése
mamma till Lovisa, sept-01 ( ej kurad) samt Alva april-05 (har k?rt med standardmodell sedan hon var ca 3 m?nader. Kurade ordentligt vid 6 m?nader efter att n?tterna b?rjat strula med en massa vargar...Lite ?verg?ende strul ocks? vid 8 m?n...
carin73
Inlägg: 409
Blev medlem: tis 21 dec 2004, 10:29
Ort: Uppsala

Inlägg av carin73 »

Hej igen! :D

Måste rapportera känner jag. Eftersom hostan fortsatte (speciellt nattetid) blev det till slut ett läkarbesök. Lungorna lät bra, just då, men läkaren trodde att det blev lite kramp i luftrören när han hostar mycket, då blir det svårt att hosta upp slem och så är han inne i den onda cirkeln.

Fick just Lepheton utskrivet :x samt Ventoline och dessa skulle kombineras. Hemma var vi överens om att pröva medicineringen ett dygn (trots morfin och efedrin...) och faktum är att natt två hostade han inte alls mellan 22-06. Han fick en dos till, tre totalt, och sedan verkade cirkeln vara bruten. Mycket skönt. Man kunde ju visst bli "slö" av morfinet men därav märktes ingenting. :shock: "Ja MÅSTE galoppa häst meja!" :lol:

Tack för värdefulla råd! (smöret får vänta... :wink: )

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"