Följ med en bit på vägen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Härliga nyheter Nancy :D

Som du kanske kommer ihåg hade jag missfall på sommaren. Nu är jag gravid igen, väntar tvillingar . Blev gravid två månder efter missfallet. Vi vågade inte berätta förrän 12 veckor gått. Vågade liksom inte glädjas fullständigt förrän det. Så jag förstår nog hur du känner dig.

Jag håller tummarna för er att allt ska gå bra den här gången!
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

GRATTIS!!!!

kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jamen, det är ju nästan inget fel på din fertilitet, den behöver bara liskom en spark i baken :wink:

Men vad intressant egentligen, fenomenet kontraströntgen och graviditet... Vad händer egentligen under en kontraströntgen? Undrar jag som är helt novis :?

Jag skall på aldeles vanligt UL nu på fredag, det tycker jag är otäckt, man vet ju aldrig...

Kramar :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Grattiskramar i parti och minut kära vän. Det kommer gå bra.

Tänker på dig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Lua

Inlägg av Lua »

Alla tummar hålls hos oss! Jag ropade till min man P tidigare idag:
-Nancy har fått ett plus!!
-Vad roligt! Hälsa och gratta! svarade han. :wink:

Här har vi koll :!: :D

Kram, lång från Lua. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hihi - hänger på Lua :!:

Jag hojtade genom garaget:
-Älskling! Nancy har en räka igen!
-WOW, storken har stenkoll nu!

Så här är också koll :wink: :lol:

:heart:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Godmorgon kära vänner :heart:

:D Överväldigad läste jag igår era fantastiska inlägg och visade maken men sen somnade jag i soffan framför "Bonde söker fru" :roll: Vet inte om det mest tyder på graviditet eller att bönderna skulle vara särdeles trista tv-figurer... :roll: :sleep:

Vaknade nu 04.30 och gjorde direkt dagens första graviditetstest. Så gör nämligen en nervös person som förra gången fick allt svagare test dag för dag :( Man köper då en hel hög billiga varianter och använder ett om dagen...

Jo *viskar*, hittills blir de starkare för var dag...

:D Börjar med hälsning från maken: "Det är så roligt att så många tänker på oss och vi är väldigt tacksamma för allt fint stöd".

kvacke/Åsa: Varmt tack för dina kramar :heart: Du vet att jag tänker på dig och önskar oss båda lycka till.

Linda: Modig :?: Har inte tänkt på det på det viset. Så som ni på forumet stöttat under hösten tycker jag nästan att ni "förtjänar" varje avsnitt i följetången :wink: . Jag hoppas ju att om det finns någon annan med liknande erfarenhet så kan man hitta lite stöd/tröst i det jag berättar. Tack Linda :heart:

Susanne*:
Tack för dina kloka ord (även maken fastnade extra vid dem) :heart: Ang. tips om barnmorska så skall jag först spana in det MCV dit vi nu tillhör (flyttat sen jag väntade Leia). Den äldre kvinna jag talade med i telefon verkade mycket trevlig så jag undrar om jag inte skall ringa och be att få henne... Skulle det knasa sig har jag ditt förslag i rockärmen Susanne* :D

Gablex: Tack rara du :heart: Om du visste vad era tankar hjälper :heart: Kan berätta också att jag tog fasta på ditt råd om Pergotime och fick recept på det. Hade planerat att först försöka med insemination och därefter en kur Pergotime på egen hand. Hoppas ju slippa förstås...

anna: Tack :heart:

hjhelena: Tusen tack för tumhållningar :heart:

AnnaO: Tack :heart: Tänker att kanske, kanske kan jag stötta någon annan i liknande situation. Och inte att förglömma, den underbara möjlighet att få dela både glädje och sorg med aer fantastiska människor på forumet :heart:

miar70: Oh tack för ditt långa, kloka inlägg :heart: Blir extra rörd över att du nyblivna mor tar dig tid att skriva till en neurotisk knasmaja :wink:

Måste även vidarebefordra makens kommentar: "Jo precis så känner jag nu, jag vill berätta tidigt för att kunna dela glädjen och för att kunna få stöd om det skulle gå fel... Fast jag vill inte att det skall gå fel, det får inte gå fel... :( " Nancy, du är bättre än jag på det där, våga sträcka ut handen och be folk om hjälp... men se så fin hjälp du får också :heart: "

Päivi: Tack kära vän :heart:, du som följt mig dagligen genom detta. Ditt stöd är ovärderligt. Tack för musiken :wink: , passande såhär nära advent :lol:

kokos: Tack :heart: Jag hoppas att så småningom få anledning att skicka det där frågemailet om du minns :wink:

Malva: Tack för tumhållningar, tas emot med glädje :heart:

Elle: Tack kära du och tack för att ni vill följa med :heart:

JennyH: Långt till 11 dec :?: Nädå, bara 11 dagar idag... Eller "bara" 264 timmar... Äh, det är ruskigt långt kvar. Tack för kramen :heart:

Fjällmor: Tack till familjen Fjäll :heart:

Tilda: Mina varmaste gratulationer till dig :heart: Visst kommer jag ihåg det som hände dig :( Vi förstår varandra ganska precis tror jag :heart:

ulrikaj: Tack :heart:

*frieda*: Ja vad händer egentligen under en kontraströntgen... Maken och jag fick ett välbehövligt skrattanfall och fånade oss med tillgjorda röster och sa "nu skall vi spruta in lite...kontrastvätska..." Som ni förstår är det lite spänt hemma så lite trams är inte helt fel :wink:

Skall ta reda på en korrekt beskrivning av kontraströntgen och vidarebefordra.

Tack för kramen och lycka till på UL:et på fredag :heart:

SusanD: Tack käraste du :heart: Tänker på dig med. Ofta :heart:

Lua: Tack till dig och till make P :D :heart:

Fjällmor: :heart: :wink: :lol:
Sommar
Inlägg: 214
Blev medlem: tis 07 mar 2006, 09:58
Ort: Närke

Inlägg av Sommar »

Vad härligt Nancy :heart:
Kan bara inte låta bli att säga, vad var det jag sa :wink:
Håller alla tummar och tår för er :heart:
Stor kram från Emma
Mamma till Annie 051020
Snark
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 18:22

Inlägg av Snark »

Vad roligt Nancy, stort grattis! :D Jag håller alla tummar och tår för er, jag förstår att tiden fram till den 11 dec kommer att kännas oändlig. :heart:
Lyllo
Majken - 16 maj 05
Kajsa - 22 april 07
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Du menar det här:
Sommar skrev:Jag fick ett missfall innan jag blev gravid med Annie, och jag fick inte ens mens efter missfallet, så fort gick det att bli gravid igen.
Och min barnmorska sa att det är väldigt vanligt, så jag håller verkligen tummarna för dig Nancy! :heart:

Kom att tänka på detta när jag läste Annas inlägg...

Kram Emma
För min del får du säga "vad var det jag sa" tusen ggr om du vill... :heart:

Tack för dina tumhållningar Emma :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för tumhållningar Lyllo :heart: Långt tills 11 dec :?: Nja, bara 240 timmar nu... :wink: Äh, det är jättelångt tycker jag.
Sommar
Inlägg: 214
Blev medlem: tis 07 mar 2006, 09:58
Ort: Närke

Inlägg av Sommar »

Det förstår jag :heart:
Stor Kram igen!
Mamma till Annie 051020
Lillsprudlis
Inlägg: 262
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 00:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Lillsprudlis »

Men då :shock: Här kan man inte vara borta en sekund för då missar man nåt' :D
Vad glad jag blir :!: :D Jag önskar dig all lycka på din/er väg. Tänk, en Sprudlis till :D ett syskon till Leia. Då blir det ju ett sommarbarn nästa år :!:

Sköt nu om dig, sov och ta det lugnt. Inget flytt va :?: :wink:

STOR kram från Victor och mig :heart:
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol: :heart: :lol: :heart: :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
vårmamma06

Inlägg av vårmamma06 »

Underbara Nancy! du vet hur underbart glad jag är för er skull :!: :!: :!: :D

Jag tog mig en sväng om med Ludde idag o tala om att nu attans kommer han snart ha två Nancy barn att leka med. Det tyckte han var perfekt!!!

guuuuu :!: :!: sa han till det o eeeöööh :!: :wink: :D

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Till Herr Drew, Fru Drew, Fröken Drew o Knodden Drew
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"