Hej, det var ett tag sedan jag skrev. Kurade våra tvillingar i september och sedan dess har det mesta gått otroligt bra! Några bakslag här och där men inget man inte har kunnat hantera med hjälp av attityd och verktyg.
Men nu vet jag varken ut eller in. För ung. en vecka sedan verkar mina små (mest min tjej) ha bestämt sig att på middagsluren skall man inte sova utan jag hör hela tiden ljud inifrån deras rum. Väldigt sällan något ledset utan mest förnöjt småprat. För min del hade de gärna fått ligga där hela luren och "snacka" men problemet är att i princip hela dagen blir jättegnällig, mina barn som annars är jätteglada. Det som förbryllar mig mest är att när deras farmor passade de häromdagen så sov de utmärkt, det är alltså bara när jag är hemma som de inte vill sova!?
Jag gissar att schemat inte passar de längre men vill inte ändra något förrän jag är säker och har kollat lite med er som har barn i ung. samma ålder om ni har märkt något särskilt runt denna tiden? Vårt schema ser idag ut så här:
7.00 Godmorgon och välling
ca. 7.30-9.00 Ensamlek
10.30 Lunch
11.00-13.00 Sova middag
14.00 Mellanmål
14.45 Promenad ute
17.30 Middag
18.00 Bad
18.30 Nattslurk och bus
19.00 Godnatt
Någon som har någon klurig insikt?
Hjälp, vad händer nu - (dagssömn tvillingar s
Hjälp, vad händer nu - (dagssömn tvillingar s
Mamma till underbara tvillingar f?dda i februari 2004. Startade kuren 10 september 2004 och barnen har sedan dess (oftast) sovit som sm? ?nglar.
-
Gäst