Schematrassel och 8-månadersångest

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Sessan

Inlägg av Sessan »

Hej Jennie 27 !

Låter riktigt trassligt - kan bara meddela att det trasslades rejält här hemma också under ångestperioden ( jag var blå på överarmarna och brösten ! ) :shock:

Jag bestämde mig för att ta ledningen och gick tillbaka till vagningen där jag gav klara besked. Sover gör man ! :!: Om hon inte sov hela perioden så fick hon vänta tills nästa ( låter hårt men det fungerade ). Jag laborerade inte med ngr tider utan hade schemat klistrat på näsan.

Lillan började nattstrula också - så bli inte förvånad om det kommer - kom på slutet för oss. Där buffade jag tills kontakt uppstod och lillan blev sömntung - ut ur rummet och sedan ramsade jag hurtigt ( inte ömkande) när hon gnylade. Hjälpte att titta på kl och se att hon frågade bara ca 20 min första dagen / kvällen, andra dagen / kvällen 10 min och tredje var det löst.

Beväpnade mig med det STORA LUGNET själv och var som jag skrev ovan - sengångaraktig i ALL hantering utav lillan samt oerhört klar över min attityd. :!:

HÄR GNÖLAS INTE UTAN HÄR SOVS :D :D

Så efter en vecka i vagnen ( fick sova 3 dgr till i den när lurarna satt igen )så flyttade jag in i spjälisen men med samma attityd.

Matlusten försvann här också ( damen vägde 11,5 kg vid 9 mån ) men det är inte hela världen, hon har att ta av :D . Matlusten kommer tillbaka.

Kram Sessan , mamma till Saga , 10 mån idag, som sover sött
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

Hur går det for dere??
:D Anette
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Tack, snällt att du frågar! :D

Nja så där, ärligt talat. Vi har gett oss till att göra en "sova-i-vagn-kur" av det men det hjälper inte helt. I lördags sov han fint 10-11.30 under promenad men när han skulle sova inne vid 15 (eller strax innan) blev det cirkus á 10 min sömn, 10 min gnöl, 10 min tyst (vet inte om han sov), 10 min gnöl osv i EN TIMME. Vi ville ju så gärna få till ett omsomnande. I söndags vaknade han under promenaden på punktliga 45 min och vägrade somna om under resterande promenad. Höll sig dock hyfsat samlad till 14.45 då han sov 1 h under vagnpromenad.
Idag vaknade han efter 55 min under vagnpromenad och var helt ointresserad av att somna om så vid 14.30 nu var han supertrött och fick sova. Somnade på 1 min - tyvärr bara, 30 min för tidigt... :roll:

Nattsömnen har här inte svajat ett dugg. Ibland (ofta på sistone) har jag lagt honom 18.30 för att han ska få mer dygnssömn och då sover han utan knyst till 7, likväl.

För övrigt tycker jag se lite ljusning under vakentiden, eller i alla fall inte ett konstant gnöl som förra veckan. :roll: Nu är han glimtvis frimodig och självständig och kryper ut i andra delar av lägenheten och "utforskar" så jag får följa efter lite diskret och kolla varför det blev så tyst... :shock: :wink: Vill ju inte störa när han äntligen roar sig själv! :D :heart:
En goding till son född 0603 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"