Funkar ÄNTLIGEN!!! Och TACK Lilltjejen. Med fler

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jennie + 2 sm

Funkar ÄNTLIGEN!!! Och TACK Lilltjejen. Med fler

Inlägg av Jennie + 2 sm »

Skrev för ett par/någon v sedan att Liam nu 17 v Inte fick ro att sova på dagtid utan vaknade vid 40 min ock kunde / hade svårt att somna om. Nu har det löst sig jag fick tippset av dig Lilltjejen att liam faktiskt inte var redo för ramsan i dess Rätta bemärkelse.
Vad gjorde jag???? Får jag införa ett nytt begrepp? Pangsolfjädra :roll:
Så fort Liam Vaknade till och innan han vaknade för mycket, Fort där och solfjädrade UTAN ETT ORD sedan när han så gott som somnat in (slagit i hop ögonen) bekräftelseramsade på väg ut. AW skriver ju ochså att så små kan ha svårt att ta sig till ramsan förutom bekräftelseramsan som skall vara mjuk.
VILLE INTE HÖRA HONOM SKRIKA.
Det funkade på en gång kan jag säga vid 3 sovtillfällen så fick jag solfjädra 1 gong per sovpass, bara för att besvara frågan om han skulle sova vidare sedan fattade kroppen/knoppen hans att det var så här länge han skulle sova.

Nu mitt i eländet har han äver fått magsjuka, men det spelade ingen roll, förutom att vi återinförde nattmålet på grund av risk för intorkning.

TACK TACK för stöd och hjälp.
Nu vet jag ju att jag inte till 100 riktigt följer AW direktiv vad som gäller, men det funkade i vartfall på Liam.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jättebra -helt rätt tänkt och gjort!

:roll: Ursäkta - men jag införde begreppet pangsolfjäder i helgen till JH.... 8) :lol: http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1086
Jennie + 2 sm

mamut maria.

Gladeligen får du NATURLIGTVIS beholla myntningen.
tack även för ditt stöd.
1000 kramar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D TACK! :lol:
lilltjejen

Inlägg av lilltjejen »

Vad roligt att läsa :lol:

:thumbsup: för er!!!
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D "Kroppen/knoppen fattade"... Det gillar jag :lol: Lysande uttryckt. Se februarikrönikan - det är precis så det är: kroppen och därmed knoppen, och/eller tvärtom, för de jobbar kompis sannerligen, ska KÄNNA HUR DET KÄNNS att ligga ner still i ro så kroppen (och knoppen) kan somna. Tillrättaläggandet med de distinkta handgreppen och solfjädern på det meddelar lilla barnahjärnan att all aktivitet upphör - så här känns det att ligga ner, plafs, och bereda sig för sömn :idea: Och när lilla hjärnan lärt sig det, räcker det att gå direkt på solfjädern, så går det direkt upp en talgdank :idea: "Jaha, så här var det, ja, så här gör man när man sover!" för det KÄNNS IGEN. Visst är det fiffigt :lol:

Men nattmål, ursäkta :?: :!: Intorkning :?: :!: Det ska vi väl inte tro :roll: Är du rädd för det, så ge (det sovande eller halvsovande) barnet en flaska vatten i handen, slut handen om den. Är det verkligen in- eller uttorkning på gång, vilket jag betvivlar, garanterar jag att han kommer att dricka. Han skulle kravla sig till en droppande kran och lista ut hur han skulle nå den, om han verkligen höll på att torka ut. Underskatta honom alltså inte och för allt i världen, börja inte ge MAT på nätterna som stör den sömn enormt som han så innerligen väl behöver :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jennie + 2 sm

Bara 17 V gammal ju :)

Jo Anna självklart så skall / jag har redan tagit bort nattmålet, så ge honom vatten i flaska i handen går ju inte :lol:

Jag gav bara Liam nattmål under det akuta skedet, För att han behövde det, i förrgår fick jag bara i honom 100 ml till natten, sen vaknade han bajsade kaskader ( ursäkta om jag ger för mycket info :lol: ) var tvungen att byta både i säng och sedan var han VRÅLHUNGRIG!!! Naturligtvis. Sög i sig 220 ml på 5 min utan att rapa. somnade därefter som en stock!!!!
I natt gav jag honom naturligtvis inget nattmål för han hade ätit som folk igen, utgår själv från då man är magsjuk, skulle inte vilja äta julbord åtmistonde 1:a dagen :?: .

Tack för svaret Anna!
Kram jennie
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"