barn och sex

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
liljan

barn och sex

Inlägg av liljan »

Förra året när vår yngste son var sex år, gick jag lite och väntade att han skulle ställa frågor om hur man gör barn :D Flickan som är älst ställde frågorna redan i 4 års åldern men pojkarna har varit senare.
Med anledning av farsdag i söndags kom vi att tänka på farsdag förra året, så här gick det till. :D :D
Barnen som då var 17, 12 och 6 år hade handlat in en liten present till pappan. På morgonen kom de glatt sjungande in i vårt sovrum och räckte över presenten till pappan Därefter blev sängen full med barn då de all kröp ned till oss. O:) Det blev trångt i sängen och min man la sig över till mig och la armen om mig :heart:
Då reser 6 åringen lite på sig tittar över mot oss och frågar( som om det var vilken vardagsfråga som helst) " Vad gör ni? Knullar ni eller hånglar ni? " :oops: 12 åringen drar genast täcket över huvudet och säger" tyst med dig, du vet inte ens vad det är!"
" Jodå " :idea: säger 6 åringen " Knulla, det är snoppe mot snoppe och hångla då ligger man med varandra" :lol: :lol:
(De stora barnen försvann snabbt ut ur rummet) :oops:
br

Inlägg av br »

:D min dotter som snart är 6 år har ännu inte ställt frågan. Jag vet inte ärligt hur jag ska börja :oops:

MInns en superrolig episod i en simhall där en pojke (kanske i 5 årsåldern ) plötsligt ropar till sin mamma " varför har du en snöre i rumpan?" "För att det kommer blod och jag måste stoppa det" Poekn blev såklart jätteupprörd eftersom blod=man har gjort illa sig. Mamman lugnade honom och började förklara hur det hela går till och att det blir blod för att man ska få barn "nä, mamma, inga ´fler barn, inga fler syskon " säger då pojken. "Nä, säger mamman, vi ska inte ha fler barn" "Men, varför har du då ett ssnöre i rumpan?" :shock:

Kan avslöja att det var ganska tyst i omklädningsrummet och att vi var en del som med spänning följde utvecklingen...
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Ha ha, det var ju fantastiskt roligt! Gud, jag vantar med bavan till den dagen killen blir intresserad av sadant... Hm, har man tur kanske han itne staller fragan i omkladningsrummet pa badet.. :lol:
3 fina...2005, 2007, 2010
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

När vi berättade för de stora barnen att vi väntade barn så sa de inte så mycket och frågade heller inte något.
Men några dagar senare hade tjejen kommit och ställt en fråga till sin far.... "Pappa, vem låg överst och vem låg underst" :lol: :oops: :lol:
Inte direkt en fråga man förväntar sig från en (då) 9-åring när hon ska bli storasyster!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Axel frågade hur bäbisar kom ut ur magen när han var fyra ungefär. Jag berättade om hålet som kunde bli större så att bäbisar kunde komma ut och han svarade med STORA ögon: Näe?! Nu skojar du! :lol:

Sen har frågorna kommit litet pö om pö och vi har tittat i böcker som mest handlat om hur det är inne i magen för lilla bäbisen. Att fröna kommer från pappan och att ägget finns inne i mamman har han också reda på och att snoppen är inblandad i det hela - men jag tror ändå inte att han lagt ihop all info till en helhet riktigt än! :D Men det är ju inte bara från mig och hans pappa som det kommer upplysningar. :D Femåriga tjejkompisen delar säkert med sig om en hel del matnyttigheter också om jag förstått saken rätt. :D 8)

För mig är det iallafall viktigt att svara på frågorna på ett så enkelt och naturligt sätt som möjligt - mycket för att undvika liknande episoder som den i simhallen! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Milde herre, vilken läsning... :!: De små avancerade liven :roll: I väntan på verkliga bekymmer, som någon möjligen har att svettas med, vill jag bidra med två små episoder:

När jag var sju år hade jag en kompis och vi skulle få gå på bio om hörnet och se matiné med Kalle Anka. På vägen dit mötte vi en jättegravid kvinna, som kom liksom neråt mot oss i backen, så att hennes mage tornade upp sig jättehög. Kompisen förklarade sakligt att hon hade barn i magen. Hade jag sett att alla tanter hade ett brunt streck på magen, från naveln och neråt? Nej, det hade jag verkligen inte, jag som inte hade sett min mamma naken, ens. Jo, fick jag veta, alla tanter hade ett brunt streck på magen, och det var ett ÄRR, för när barnet skulle ut sprack hela magen :!:

Jag lovade och svor för mig själv: jag skulle aldrig, ALDRIG ha barn :!:

Så var det ett litet barnbarn, 4 år, som blev taget i knät av sin havande moster (min egen lilla stora flicka). "VET du vad jag har i magen?" sa hon, hemlighetsfullt och förtroligt. Nej, det visste han ju inte, den lille pojken. "En bebis!" berättade hon lyckligt. "Jag har en liten bebis i magen!" Tystnaden som följde var lång. Gossen såg skakad ut. Sedan sa han det: "Har du ÄTIT EN BEBIS :?: :!: "
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Inte blir det lättare när barnen blir äldre, kan jag lova :roll:

När vi berättade om tillökningen i våras för våra barn, blev alla såklart väldigt glada, men 15-årige sonen väntade tills jag var själv, då harklade han sig och frågade NÄR vi möjligen hade gjort "det där", eftersom han inget hade märkt... "för inte håller ni väl på hela tiden med... sånt där, morsan?!?"
Sen skyndade han sig att säga (tack och lov!!!!) "nej förresten, svara inte, jag vill inte veta!"

Nu när vi sagt att detta är sista barnet i det här huset, ser han väldigt nöjd ut :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Åh, vad roligt! Jag skrattar så jag gråter. :lol: :cry:
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

:lol: :lol: Jag gråter jag också :lol: :lol:

Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Detta har jag fått höra om min tillkomst:
Mina föräldrar och mina syskon, som är 10 och 12 år äldre än mig, bodde i en liten stuga mitt på en åker som tillhörde en grisfarm :shock: . De hade en hund och kaniner och massa sånt på gården.

När mamma och pappa får reda på att de ska ha barn (mig) så säger de åt min djurtokiga syster som då är 11 år att ringa och berätta det för farmor och farfar (farmor var lärarinna och farfar advokat... "fin" familj :roll: ).

Pia ringer glatt upp och säger "Ulla och Sven har parat sig, de ska ha UNGAR!" :lol: :lol:

Ett minne från min barndom:
Minns ni Svullos "För fet för ett Fuck"? Jag minns inte när det var, men jag var väl inte för gammal i alla fall. Pappa och jag var ute och gick (minns precis var det var, minnet sitter som berget!) och jag sjöng på den där låten. Känner jag mig själv rätt så sjöng jag nog ganska högt. Då säger pappa, och försöker vara taktfull: "Vet du vad fuck betyder?" Redan här bli jag generad, eftersom jag inte vet svaret på frågan (känsligt barn :lol: ). "Det betyder Göra Barn" :oops: :oops: :oops: Jag tyckte verkligen att det var jordens undergång!
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
K-ina

Inlägg av K-ina »

:lol: :lol: :oops: :lol: :lol:

Minns plötsligt frågan: - Vad betyder sexig mamma? Jag trasslade mig ur det hela utan att egentligen berätta något. Jag kan konsten att ordbajsa när jag verkligen behöver det! 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Lua

Inlägg av Lua »

Härlig tråd! Vi har svarat konkret på Alvas frågor och när hon var ca 7 år hade hon klart för sig att först var man i pappans snopp och sedan i mammans mage. Vid en promenad i skogen frågade hon hur själva överföringen skedde:

-Mamma! Först var jag ju i pappas pung och sen var jag i din mage. Hur blev det så?? Asså.... typ...PINKADE pappa i ett glas...åsså.... typ.... DRACK du det, eller????

Då vet man att det är dags att berätta mera! :oops:

Kram Lua. :heart:
mia75

Inlägg av mia75 »

:lol: Säger som ovan, härlig tråd det här! Får jag tipsa om den här boken som har helt underbara illustrationer och i detalj beskriver allt man kan vilja veta på ett underhållande sätt. Vi skulle inte klara oss utan den här hemma! :D
http://bokia.adlibris.com/se/product.as ... 128397&s=1
Allt du skulle vilja veta om ägg, spermier, barn och familjer av Robie H. Harris
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

När jag var en sex-sju år, lånade jag en bok som hette "Per, Ida och Minimum" - minns det som igår :D Den boken lärde mig hur barn blev till, hoppas den finns kvar på landets bibblor (nu låter det som om jag är fossil :wink: ) tips till er som har barn i den åldern!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
mia75

Inlägg av mia75 »

åh, den kommer jag också ihåg! :D (betyder det att jag börjar bli gammal?Bild)
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"