Förstoppning under kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
skaseva

Förstoppning under kuren

Inlägg av skaseva »

Vår flicka är allergisk mot bla plommon. Vi kurar henne just nu och han har blivit förstoppad, trost att vi har försökt ge mycket vatten, bröstmjölk, havregrynsgröt och rapsolja.
Några andra tips???
Hon tål svartvinbär, ananas, ris, havre, sötpotatis, rapsolja, broccoli, rådjur och quinoa.
Nån som vet mer om vilka av dessa produkter som är förstoppande resp lösande eller har något annat tips. Igår fick jag lov att hjälpa till.

Hej hej
Stephanie
stephanie mamma till Tulaani 11 mån
jennie27

Inlägg av jennie27 »

hej! :D

Ris är stoppande men de andra livsmedeln är nog varken eller. :?: Tål hon päron? Ge henne i så fall en burk päronpuré per dag alternerat med rårivet päron. Riktigt mogen banan ska också vara lösande.

Du hittar nog fler tips under rubriken Mat, mage och barnakropp.

lycka till!
En goding till son född 0603 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Hemma hos oss är aprikoser, kiwi och mogen avokado också lösande. Vet inte om det gäller generellt för alla... :roll: :lol: .

/J
skaseva

Inlägg av skaseva »

Tack för inlägg. som sagt var är hon allergisk .
Superallergisk mot banan, normalt allergisk mot päron och aprikos. Kiwi och avacodo det har vi inte ens prövat eftersom de är väldigt starka allergener.
Vi drar in på riset iallfall!
Just nu står hon i trappan och ..mmm..baaajsar tror jag. Har gett henne massor av rapsolja och havregryn (snygg lunch)
stephanie mamma till Tulaani 11 mån
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

KOm precis på att quinoa är väl bra för tröga magar?? Jag vet att jag har kollat upp det en gång, men minns inte exakt hur det var. Det står i den klistrade recepttråden under Mat, mage och barnakropp!

/J
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"