första kvällen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Kom på att jag lovade uppdatering.

natten till igår sov hon utan avbrott (i alla fall inga som vi vaknade av) ända tills i väckte henne vid 7.
Dagslurarna är det ju lite svårare med, men vi tar det med ro.
Eftermiddagsluren tog lång tid för henne att somna, hon somnade inte förrän några vänner till oss kom och hälsade på. Hon vill gärna att det är liv och rörelse när hon ska sova har jag märkt. Hon känner sig väl mera säker på att vargen inte kan slinka in då :wink:

I går kväll tog det en halvtimme innan hon somnade. Tyvärr. Men sen sov hon till 6-tiden då hon låg och gnydde och pratade tills jag tog upp henne.

Allt som allt är jag mycket nöjd, även om det är lite småsaker kvar. Men jag räknar med att det "rer" sig (som vi säger här i Västervik) med tiden när schemat sätter mer och mer. Nu somnade hon t.ex på 3 minuter på förmiddagsluren.

Tack för hjälpen alla kära människor. När Tuva vaknat och ätit lunch så ska vi gå ner till apoteket och köpa "clear blue"... Jag känner på mig nåt, jag är oförklarligt sömnig hela tiden... :wink: Blir det nån lillebror eller så, så ska den ungen få det perfekt frn början! Nu äger jag ju en manual :lol:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Elle

Inlägg av Elle »

Du har precis rätt ATTITYD, det "rer" sig med tiden :wink: Spännande med Clear blue, då kanske du dyker upp på ett annat forum snart.. :D

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Victorine

Inlägg av Victorine »

Så roligt att det verkar ha löst sig. Bra jobbat! Ha det gott.

Victorine
Mamma till Nadia 010526 och Elis 060501
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

det blev ingen bebis i magen den här gången. Men lika bra var väl det, för jag ska ut på stan och rumla runt för första gången på 1½ år i helgen :lol: :wink:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"