Flytt, hur gör man det enklast för lilleman?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Flytt, hur gör man det enklast för lilleman?

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Nu närmar sig dagen då vi äntligen ska få flytta hem till vårt nya hus. :lol: :lol: Det kommer att ske inom de närmaste tre veckorna, men nu funderar jag lite på hur jag enklast gör flytten behaglig för lilleman. :?: Vi har redan börjat förbereda oss genom att fara dit och titta, speciellt i hans rum, sagt att här ska han bo sen, tittat och beundrat hans tapeter med nalle puh osv,
Just nu har han sin spjälsäng i vårt sovrum, och sover där, nu funderar jag, vilket är bäst, att låta honom göra alla flytter på en gång, dvs flytta in i sitt rum direkt, eller ska man vänja honom med huset innan man låter honom bo själv i sitt rum? När man kurar så har man ju tagit allt på en gång,ut med napp osv kan jag köra samma nu när vi flyttar. Vi har ju sömnen på grej och ramsan med, utgår från att den funkar i huset också, men det var det där med rummet, :oops: :oops:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Jag tror nog att det funkar att lägga honom i egna rummet på en gång.
"I nya huset ska han sova där nämligen, wow vad häftigt!" :D Han är ju stoor nu, därför har han fått ett alldeles eget rum! Med Nalle Puh!! :D
Precis som ni har gjort alltså! :D
Med attityden av självklarhet kommer det att funka hur bra som helst!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Bettty

Inlägg av Bettty »

Jag tror också du kan göra så.
När vi är och sover över hos farmor och farfar t.ex, lägger jag min dotter
2 1/2 år i eget rum, säger godnatt och går ut, och det går hur bra somhelst. Hon ligger och pratar för sig själv precis somvanligt innan hon somnar.. Hemma har hon sin säng i vårt rum pga att vi håller på att renovera.
Så, bara du har attityden av att allt är som det ska kommer nog han också att känna det. :)
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej.

Jag tycker definitivt att han ska sova i sitt nya rum. Låter ni honom sova hos er så kommer han ju att tro att det är det som gäller.

Lycka till i nya huset - hela familjen!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Tack, nu känns det genast bättre, ibland tar vargen tag om mamma, och mamma blir lite spattig :)
Egentligen så är det ju självklart, men det är som om självklarheten tryter emellanåt när man i sin förvirring börjar tänka för mycket :oops:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"