morgonstrul

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mammas

morgonstrul

Inlägg av mammas »

Är inne på vår uppföljningsvecka, natt 2 - efter fyra BRA kurnätter och dagar. Vår älskling (8 mån) sov i natt från 19.15 till 06.00. (Själv vaknade jag kl 5 urpigg och undrade hur detta kunde ske? ) :) Han vaknade kl 6 och vi har enligt schema natt till kl 07.00. Under sista timmen var han dock otröstlig! Fick till slut gå in och "kris"buffa några ggr men utan varaktigt resultat, dvs tyst en längre stund eller somna om. Så fort jag gick ut blev han jätteledsen. Min fråga är: Har han sovit klart kl 6? Ska man kämpa på till kl 7? Är det meningen att han ska "lära" sig sova till 7? eller kommer det "sen"...?
Tacksam för svar!
ps. i övrigt går allt jättebra! Dagslurarna funkar bra och maten har egentligen aldrig varit ett problem. Jag tycker dock att han är gnällig och klängig men det kanske beror på att det är snöstorm och inte så kul att gå ut och leka ...?)
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Mammas!

Vad härligt att älsklingen får sin goda nattsömn! Och det där med att man inte själv får den är ju liksom en annan femma. :lol: Det kommer vad det lider. Härligt att höra om hur bra det gått. Och ja, HAN tror säkert att han sovit färdigt, men DU vet ju att han INTE har det. 12 timmar natt är inget problem. Han är ju stor nu! Men det kan tjorva på morgonkvisten ett tag (med min första tog det 3,5 vecka innan allt satt sådär perfekt, så det är bara oavbrutet klara och tydliga besked som behövs.

Härligt också att daglurarna fungerar så fint - de brukar annars kunna stöka lite i början. Så på det hela taget går det ju fantastiskt bra. Det gäller bara för dig att fortsätta att tala om att du vet vad han behöver och bevakar hans intressen och det innebär att man sover HELA natten. Dvs till kl 7. Han kommer att snappa upp budskapet, var så säker! :wink: :D

Lycka till!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
mammas

Inlägg av mammas »

Hej igen och tack för pepping! det behövs. Känns ibland som hela familjen ska bli vargmiddag...;)

I morse samma sak. vaknade efter 10 h i sträck kl 5.15. (och DET är fantastiskt!!) Efter en stunds avvaktande från mig stegrades skriket och jag ramsade x4 utanför dörren. Resultat ännu högre skrik. avvakta, lyssna. Ramsade igen, lite mer bestämt. Ännu högre skrik osv osv...till slut gick jag in och la till rätta och buffade kort. När jag gick med ramsen blev det storvrålet och hulkningar. Gud vad det skär i hjärtat! Vad gör man då? Stannar och lugnar igen eller går ut? Man vill ju inte fastna därinne men det känns som vi är nära att göra det. Det var en kamp fram till 6.45 då jag var inne och lugnade under en längre stund, sen ut med ramsan och DÅ var han tyst, men vaken fram till 7 då vi gick in med glada tillrop!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"