Själv reagerade jag inte så bra. Jag började känna mig desperat trots att jag fixade för fullt i köket. Rensade ut både pappers- och glasinsamling av bara farten
Känns som vi är tillbaka där vi startade...hj
Känns som vi är tillbaka där vi startade...hj
Maken har nu lagt lillen för natten - natt 6 på kuren. Hittills har insomningsböket minskat för varje kväll. Vi startade på 45 minuter i vagnen dag 1, vilket minskat till kanske 10 minuter i sängen. Ikväll var vi dock tillbaka nästan där vi började. Lillen låg och skrek upp sig i 40 minuter, inte bara lite gnäll utan han lät verkligen desperat. Är det vanligt att de fortfarande är förvirrade så här långt in i kuren?
Själv reagerade jag inte så bra. Jag började känna mig desperat trots att jag fixade för fullt i köket. Rensade ut både pappers- och glasinsamling av bara farten
. När jag jobbade på i köket kunde jag inte låta bli att tänka den elaka tanken att JAG KURAR MITT BARN BÄTTRE
. Usch jag är verkligen hemsk när jag känner mig desperat. Jag tyckte att han ramsade alldeles för snällt och för få verser osv...Nä...nu får jag skärpa mig.
F?rstag?ngskurare p? 5-m?naders
Känner så väl igen det där tänkandet
Men som du säger, om man inte vill vara ensam i det här med SHN och AW's filosofi, så gäller det att släppa taget och låta mannen hitta sitt eget sätt att genomföra kuren på bästa sätt.
Däremot så tycker jag att ni verkligen ska PRATA om kuren och hur man bäst går tillväga, så att ni är överens. Det gjorde jag och min man jättemycket i början.
Ge inte upp nu!
Däremot så tycker jag att ni verkligen ska PRATA om kuren och hur man bäst går tillväga, så att ni är överens. Det gjorde jag och min man jättemycket i början.
Ge inte upp nu!
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
-
Gäst
Tack tjejer!
Det låter klart mer konstruktivt att coacha honom istället för att stå och tjura i köket. Ska försöka ta mig i kragen och lita på att maken fixar detta han också. Det svåra är bara att hålla sig lugn när det inte är jag som har kontrollen. Då kan ju jag följa mitt barns skrik osv. Det är jobbigt att bara vara passiv bredvid.
Det låter klart mer konstruktivt att coacha honom istället för att stå och tjura i köket. Ska försöka ta mig i kragen och lita på att maken fixar detta han också. Det svåra är bara att hålla sig lugn när det inte är jag som har kontrollen. Då kan ju jag följa mitt barns skrik osv. Det är jobbigt att bara vara passiv bredvid.
F?rstag?ngskurare p? 5-m?naders
-
Gäst
-
Gäst