Åhhh, sov sov sov!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
olivia

Åhhh, sov sov sov!!!

Inlägg av olivia »

Nu har hon stått i sin säng (antar jag :roll: ) i en halvtimme och gnölat... Har ramsat ett par gånger utan effekt. Inte jätteledsen, bara gnölig. Var precis och lade ned henne och nu är hon naturligtvis helt tyst, antar att hon sover strax :sleep: , men egentligen så är ju gnölandet jobbigare att lyssna på än när hon blir riktigt ledsen... Jaja, allt kan ju inte vara frid och fröjd vareviga dag, även om det är det man hoppas på [-o<
Sommarbebis -08
olivia

Inlägg av olivia »

Så fel man kan ha, nu ligger hon och babababar och gnölar igen... Suck, detta blir en jobbig dag!
Sommarbebis -08
Kristin

Inlägg av Kristin »

Ja tänk vad dagarna kan se olika ut :D....

Vår dag har inte heller varit den ballaste (junior har kinkat mycket). Som NU!! Beror förmodligen på sömnstrulet...

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Stackars er - det är bara att beklaga att era barn gör livet så jobbigt för er :roll: . För så "är det ju att ha barn" :evil: .

:!: Vad som verkligen är synd är att ni i detta gnölandet inte kan se den otroliga gåva och skatt ni har framför er! Ett litet barn som inte kommit för att ställa till besvär för er med sitt "gnölande" :roll: . Låt ungen vara ifred och få ha sitt egna liv - sin egen space - utan att någon ska analysera vad barnet tar sig för! Ursäkta, men har ni inget bättre för er :shock: !?

:idea: Vänd på steken - hur tror ni att barnet ser till ERT gnölande?! Exakt hur betjänt är barnet av det?! Hur känner sig barnet när er lycka/olycka hänger på huruvida det "uppför sig" så som ni önskar? Hur känns det? För känns, det gör det! Kan det möjligtvis vara så att gnölet smittar av sig precis lika mycket som ett klingande skratt?!

:!: Japp - det var Mammuten som röt :evil: för detta forum är tänkt för BARNEN och hur vi ska leda dem rätt med kärlek, initiativförmåga och vänlig självklarhet. Inte ett forum för beklagande föräldrar - då får ni söka er annanstans för det ändamålet (det finns massor) och vända er hit för vägledning i en positiv anda! Så som sig bör när man är välsignat med ett underbart litet barn!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Jag förstår din point Maria :D!

Dock pallar man inte varenda minut att vara den där perfekta föräldern. Så är det bara! Jag är inte mer än människa. Jag och Olivia får klaga i hemlighet... :wink:

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
olivia

Inlägg av olivia »

Nej, det är inte alla dagar man riktigt orkar... Nu somnade hon aldrig under sitt 1,5 timmes pass, vilket ALDRIG har hänt förut. Så naturligtvis analyserar man, även om det egentligen inte är nödvändígt, man är väl inte mer än människa och så gör jag med allt som inte går som det ska.
Sommarbebis -08
ciri

Re: Åhhh, sov sov sov!!!

Inlägg av ciri »

Jag förstår hur det kan kännas Olivia, så känns det nog för alla NÅN gång. Kanske inte för Mammut eller så har hon bara lite humör..?
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
br

Inlägg av br »

det är nog så att Mammut också har mindre bra dagar!
8)

Men jag tycker det är bra att försöka strama upp detta forum så att det inte blir ett forum där vi beklagar oss över barnen och dess beteenden och där vi beklagar varandra över våra jobbiga barn! :x

Jag vet också att alla stunder i livet inte är superkul (oavsett om man har barn eller inte) och att det inte alltid blir som vi tänkt och att vi oftast vill ha en förklaring och ett svar på vår ständiga fråga "Varför" ( jag har en fyraåring som har många varför frågor just nu...)

Jag tror att det är viktigt att vi fortsätter att driva detta forum i den positvia anda som ANna W har tänkt och är stolt över och inte göra det till en allmän klagomur!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"