Är lille Pelle 3 1/2 månad för liten fö

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lotta72

Är lille Pelle 3 1/2 månad för liten fö

Inlägg av lotta72 »

Hej!
Jag och min sambo tycker definitvt att lille Pelle är värd att sova hela natten. Jag tror också på din "kur" och skall genomföra denna. Frågan är om lillen är för liten, 3 och en halv månad exakt med utseende som en sumobrottare:).Han har blivit en liten knubbas alltså. Vägde 2825 vid födseln och idag 6500 gram och 63 cm lång. Har den (i sammanhanget) fördelen att han flaskmatas enbart så jag vet hur mycket jag får i honom på dagarna och det är inte lite det om han får välja. Vad tror du? Är han för liten. Utan SHN kuren sover han cirka 5-6 timmar i sträck som bäst men jag har en känsla av att han inte är så hungrig egentligen när han vaknar utan mest är van vid att äta. Är inget typiskt problembarn med sömnen men vaknar cirka 3 gånger per natt nu innan kuren.
Mycket tacksam för svar!
LinaB

Inlägg av LinaB »

Hej!

Jag tycker inte alls att han är för liten. Vi startade med SHN när vår tjej var 2 månader. Då handlade det iofs om att sova 8 timmar. Därefter ökade vi till 10 timmar och nu är hon 4 månader och vi har nyligen justerat till 11,5 timmar. Det har varit en hel del jobb men det är underbart när det har satt sig. :D

Det råd jag kan ge är att läs på så mycket ni bara kan innan ni startar. Finns mycket bra info på detta forum och många forumister med mycket erfarenhet. Och inför det hela med en självklar attityd!! :wink:

Ett stort lycka till !! :D
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 :heart:
Båda är barnaboksbarn från start :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Under "SHN-kuren - så här kan det gå till" har du en liten 3,5-månaders. Det mesta finns redan skrivet, så det är bara att läsa på :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"