Kurar utan mannen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bettty

Kurar utan mannen

Inlägg av Bettty »

Hej.
Eftersom min man reser mycket i sitt arbete så kurar jag min dotter själv, det blir fjärde natten nu. Nu är jag lite nervös för hur det ska gå för honom att lägga henne sen, och han också för den delen :? Han har inte riktigt orkat sätta sig in i allt vad ramsning och vagning heter :)
Är det någon som gjort som vi, eller har era män varit med ända från början?
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Cec

Kurat utan gubbe

Inlägg av Cec »

Hej!

Då jag och min sons pappa inte bor ihop längre kurade jag Elvis själv. Och sen så introducerades hans pappa i det hela. Jag förklarade så gott jag kunde grundkoncepten för honom. Sen började vi så att han bara var med en kväll och observerade. Gången efter det fick han göra själv fast jag var med, gången efter det själv och jag satt kvar i vardagsrummet. Och inför att jag skulle ut första gången så körde vi en kväll då jag gick till ett fik i närheten medan han la Elvis.

Kanske lite väl metodiskt :wink: men det kändes nödvändigt för oss då Elvis var så mycket mer van vid mig än sin pappa. Nu är hans pappa hemma på dagarna och jag har börjat jobba och det går jättebra med sovandet!

Så jag tror inte att det ska vara några problem för er! Fortsätt fråga om du undrar över något! :D

Hälsningar!
//Cec
Mamma till Elvis född 4 mars 2004.
Bettty

Inlägg av Bettty »

Tack för ditt svar! Då gör vi som ni. Jag ska nämligen bort över helgen om en månad och då måste det ju funka :!:
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"