Inspirerande utbildningar med verktyg för ditt föräldraskap!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Precis - det gäller bara att få det ekonomiska att gå ihop också :wink: ! Och det ska väl Folkuniversitetet få till - hoppas jag :D !
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Nu är höstens inbokade utbildningar igång. Kul att se en hel del av er forumister bland deltagarna!

:idea: Då det i Lund finns en liten kölista av folk som inte fick plats denna omgång (trots dubblerade utbildningar :shock: :lol: ) så vill jag göra ett litet upprop om det finns fler intresserade. Om antalet blir tillräckligt så har jag möjlighet att köra igång en utbildning till under hösten. Hör av er till maria.michaelsson@folkuniversitetet.se om ni är intresserade av utbildning i höst!
Jenny

Inlägg av Jenny »

:D
Jag vill tipsa om att det finns en kurs i Aktivt föräldraskap på Folkuniversitetet i Göteborg. Den skulle startat 27:e september men pga för få som anmält sig har de skjutit fram kursen. Jag är anmäld och hoppas på fler. Så kom igen alla ni på västkusten. :D
Länk: http://www.folkuniversitetet.se/templat ... x?id=83652
Dotter aug -02 :heart: Son juli -05 :heart: Dotter jan -07 .
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Bra upprop Jenny - hoppas ni kan starta i Göteborg :thumbsup:
Sarika

Inlägg av Sarika »

Jag hänger på father of sons :D

Maria vad behöver du? Vi löser det :!: Vi vill så gärna gå kursen med dig :!:

sara :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D 8) OK då - alla Stockholmare! Bered er på en inbjudan till utbildningen Aktivt Föräldraskap med Mammut Maria i Stockholm med start i februari 2007 :thumbsup: ! Mer info om upplägg och annat kommer inom kort :D !
Sarika

Inlägg av Sarika »

jippie \:D/ :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D \:D/ :thumbsup:

Go Mammut, go Mammut, go Mammut!

Varmt välkommen!

:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: :lol: :lol: :lol:
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

Jag vill också ha Mammuten till Stockholm!!! :D :D
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
edijay

..och till våren?

Inlägg av edijay »

Hej!- jag kan inte hitta kursen på länke du gav- det är väl så att det är för sent för denna termin.. Men hur ska man göra för att int emissa nästa termines kurs? Finns det en intressekö?
/edijay
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vårens kursdatum presenteras i slutet av november/början av december.

:idea: Du (och andra intressenter) kan mejla din intresseanmälan till Charlott.Johansson@folkuniversitetet.se så får du fortlöpande info :thumbsup: !
lillith

Inlägg av lillith »

Ett förslag bara - du är faktiskt såpass duktig att du kan hålla en dag av dina egna "guldkorn", förslagsvis exempel på bra och mindre bra föräldraskap, dina bästa tips, etc. Du har förvisso gått en lång och fin utbildning i en modell som passar dig men det hindrar väl inte att du skapar en egen "endagarskurs" ur eget huvud, gärna med videoexempel. Den skulle nog bli välbesökt tror jag... Processandet är viktigt men även att "bara" pekas i rätt riktning och inspireras till bättre lösningar på olika situationer kan göra väldigt mycket.
lillith
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tanken är god Lillith och många gör just precis så. Även jag har gjort det och gör det ibland fortfarande.

:idea: Men jag trivs inte riktigt i den rollen. Jag är inte missionär, rådgivare eller mentor. Jag är mer en lärare och vill utbilda folk. Ge dem teorier att använda och lära sig att verkligen förstå saker och ting - och att se hur enkelt det egentligen är :shock: :wink: . Att vi alla kan om vi bara tänker till lite kring vissa basala människokunskaper :thumbsup: .

:idea: Så inspirerande föreläsningar/endagskurser - visst. Tycker dock att det finns en hel del mycket bra människor som är bra på det. Jag kommer mer till min rätt när jag är ett verktyg som låter människor inspireras och pekas åt rätt håll av sina egna tankar - inte mina :!: Det är sådan jag är som person - helt utan fina egna utbildningar :wink: . Så jag ska nog hålla mig till det. Och då funkar inte endagarsupplägg.

:idea: Som en klok människa inom Active Parenting i Sverige sa till mig när jag undrade vad man ska göra när deltgare vill att man ska tänka åt dem: "Varför ska man låna ut sin hjärna till en som redan har en :?: " :o :lol: Klokt :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Datum för utbildningar våren-07 är klara :thumbsup:

:arrow: Anmälan till utbildningar i Lund

:arrow: Anmälan till utbildningar i Malmö

:D Välkommen med din anmälan!

:idea: För den som önskar dela upp betalningen så går det jättebra - kontakta utbildningsanordnaren så fixar de det :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"