Hej!
Hur många mål mat skall en 6 v bebis äta? Är det 4 dagmål + nattslurk och sedan ytterligare ett till två nattmål?
Blir inte klok på detta...
Mvh
Kristin
Hur många mål per dag/dygn?
Hur många mål per dag/dygn?
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
Hej o tack för svar!
På förslag av Mammut (och någon mer hjälpsam forumist
) ger vi lillen en slurk i sömnen kl 22 och därefter en slurk vid 03-tiden. Detta är nyligen infört (vi ligger lite efter
). Detta funkar inte alltid, dvs lillen vaknar ändå vid 01.30 och sedan ca 05. Jag skulle gärna vilja att 22/03-upplägget satt sig innan något tas bort. Våra kvällar är lite struliga/ostrukturerade än (se min fråga om natt 19 eller 22). Matningen är inte heller "maximerad" dagtid så jag vet inte om han står sig på det han får (inför natten).
Natten som gick fungerade det med slurk 22 och påfyllning 03. God morgon gjorde vi 06.30 \:D/ .
Blir inte klok på hur vi skall få lillen att sova 6 h i sträck
? Han kanske gör det redan nu? Kanske behöver han inte ha 22-slurken. Vi har inte testat om han sovit över det målet än....
Hm... :-k
På förslag av Mammut (och någon mer hjälpsam forumist
Natten som gick fungerade det med slurk 22 och påfyllning 03. God morgon gjorde vi 06.30 \:D/ .
Blir inte klok på hur vi skall få lillen att sova 6 h i sträck
Hm... :-k
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
Det finns säkert många olika knep för att få till det. Min lilla är 3 veckor tidig och fick RS när hon var 7 veckor och rejält sjuk ett tag. Jag körde SM och hon släppte själv båda nattmålen, dock senare än vad som "rekommenderas" i BB. Första nattmålet försvann när hon var 6 veckor, kom tillbaka när hon var sjuk (och hostade så att hon kräktes upp sina mål) och försvann sedan igen när hon var 9 v. Andra försvann eller skjöts fram gradvis så att hon gick från 6-7-8-9-10-timmarsnatt succesivt. Och jag lät henne sköta det och HENNES tider råda eftersom hon själv visade så fint att hon klarade sig utan. Sen förlängde jag natten till 12 tim med en minikur när hon var 5,5 mån.
Så antingen tycker man att man behöver hjälpa till med att få bort målen medelst vagning (eller buffning) för att man inte ser någon tendens till att lilla barnet själv lägger av eller också funkar det att låta de små sköta det själva (om man märker att de GÖR det förstås!).
Lycka till!
Så antingen tycker man att man behöver hjälpa till med att få bort målen medelst vagning (eller buffning) för att man inte ser någon tendens till att lilla barnet själv lägger av eller också funkar det att låta de små sköta det själva (om man märker att de GÖR det förstås!).
Lycka till!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 