Lillkillen är sjuk - 38-39 graders feber, snorig, hostig och hes...
Vi har hållt på med kuren i 1,5 vecka och jag är nu lite undrande till hur mycket man kan/bör ändra i rutinerna?
Han vaknar ofta på nätterna och det känns som om han skulle behöva sova ikapp det dagtid, får han göra det? Eller förstör vi de rutiner vi lyckats bygga upp då?
Det känns jobbigt att ha honom i eget rum och bara ramsa till honom genom dörren när han vaknar. Instinktivt vill jag ha barnen hos mig så mycket som det går när de är sjuka. Dels för att ge dem närhet och trygghet och dels för att kunna "hålla koll" på hur det utvecklar sig (om febern verkar stiga, om de får jobbigt att andas osv.) Stora killen är också sjuk och han sover inne i min säng nu tills han blir piggare igen. Har gjort så flera gånger tidigare och det har inte varit några problem att komma in i gamla vanliga rutiner igen när han blivit frisk. Han är dock inte kurad...
Jag har självklart gått in till lillkillen och tittat till honom flera gånger under nätterna, men det känns inte riktigt bra ändå...
Hur "bör" man göra? Hur brukar ni göra? Hur har det gått att eventuellt vända allt tillrätta igen när barnet är piggt igen?
Tacksam för svar!
Kram J