Vi har börjat köra standardmodellen denna vecka med vår son men det går inte så bra. Vi har haft/har riktigt fina rutiner (3 timmars intervall; 1,5 tim mat/umgänge + 1,5 tim sömn men 4,5-5 timmar sömn i sträck på natten)tidigare förutom att han fortfarande äter vid vargtimmen, vilket är det vi vill plocka bort för mamma vill sova hela natten snart.
Mer info finns här:
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=939
Nu börjar jag tvivla på att bröstmjölken räcker för honom!
Han är en liten krånglare ibland, särskilt vid första morgonmålet så det är ömma järngreppet som gäller.
Ännu har vi inte möblerat om något i vårt schema utan har börjat skriva upp för att få koll på när han är lite tröttare/piggare så att man kan utgå ifrån det sedan när man läggerschemat. Vi känner dock för start av dagen 07.00 och kväll ca 20.00 (med ett nattmål vid 23 efter tips).
Igår kunde jag svära på att han verkligen ätit fyra STORA mål + 3 mindre och en extraslurk i sömnen kl 23.30. (Vårt originalschema blev ruckat igår av diverse anledningar)
Allt var frid och fröjd under dagen, han åt tills han både såg äcklad ut och faktiskt kväljde när jag erbjöd honom bröstet.
Han åt riktigt fint 23.30 och small av direkt sen MEN vaknade 04.10 och ville ha mat. Igår natt drog vi vagnen i intervaller från 03.30 till 05.50 (vi hade 06 som smärtgräns....
Ska vi fortsätta med standardmodellen men avvakta med att kräva hel natts sömn av honom 2-3 veckor till? Det kanske är för tidigt för honom att kräva att han ska sova hela natten (han är ju inte två månader riktigt ännu korrigerat) "bara" på min bröstmjölk?
Eller ska vi köra ersättning på kvällen tycker ni? Han har fått det en gång när mamma hade haft maginfluensa och åt riktigt duktigt ur flaskan men blev lite hård i magen men jag känner mig inte jättesugen på det.
Jag står absolut ut 2-3 veckor till för vi har så fasta rutiner egentligen och han somnar direkt efter vargimmens mål, bara det inte försämrar möjligheterna för hel natt senare.
Tacksam för tips av alla kloka härinne!
Kram/Mindy