Vänder sig på rygg, vänder ej tillbaka och kan inte somna

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mindorina

Vänder sig på rygg, vänder ej tillbaka och kan inte somna

Inlägg av Mindorina »

Hej.

Tack vare AW och er andra på forumet så har jag tidigare fått hjälp att få min son att sova som en klocka. 6, 8, 10 timmar inga problem (förutom vargtimmen ibland förstås :wink:). Jag är så glad över all hjälp. Elias har nu blivit 5 mån och en vecka och har krångla till det lite för oss....Jag startar en ny tråd eftersom att det är helt nytt ämne (har även letat trådar med samma ämne men ej hittat något bra svar).

När vi för cirka en månad sedan införde 12 tim natt samt spjälsäng så har han börjat att vända sig över på rygg. Av någon anledning så vänder han sig sedan inte tillbaka till magläge och kan inte somna om. Vi har prövat att lägga honom i vagnen igen men samma sak händer. Vi tänkte att detta kanske går över av sig själv, att han lär sig somna på rygg eller vänder sig själv tillbaka tex men icke...Nu har det gått en månad med samma senario varje natt (mer eller mindre). Han sover oftast till tidig morgon (runt 05.00-06.00) och sedan börjar gymnastiken fram till morgon som är klockan 07.00. Vi har prövat att snabbt lägga över honom på mage igen och gå iväg med ramsan men efter ett kort tag så är han över på rygg igen...Vi har prövat att bara låta honom vara men efter ett tag så blir han ledsen. Vi har kört ramsan för att få honom att somna om på rygg men nej, slutar med att han blir ledsen. Vi har även bullat upp i spjälsängen för att göra det svårare för honom att vända sig men det hjälper inge vidare och känns inte rätt heller. Senaste veckan har han börjat med samma sak även på hans daglurar. Dessutom så känns det nästan som att detta har blivit en rolig lek för honom. Han kan vara väldigt ledsen och när jag sedan kommer och ska vända på honom så lyser han upp och börjar skratta :? , kan ni tänka er vilken retsticka :wink: Är det någon som har något tips? Gör vi något tokigt?

Tack på förhand.
Mindorina

Inlägg av Mindorina »

Sorry, såg precis att tråden med samma ämne (Mimmamamma) hade fått fler svar :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"