HAR NGN TIPS HUR FÅ 7 ÅRING ATT SOVA I SIN S&Aum

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
anga
Kontakt:

HAR NGN TIPS HUR FÅ 7 ÅRING ATT SOVA I SIN S&Aum

Inlägg av anga »

Hej! Jag har en 7 årig son som somnar fint i sin säng själv. Problemet är att han vaknar på natten och ska in i vår säng och sova till följd att varken min man el jag sover bra. Vi har senaste 2 veckorna försökt att "ta" honom så fort han vaknar på natten och gå in med honom till sitt rum, bädda ner honom och säger "go natt, go natt", jag ställer mig sedan i hallen utanför hans rum och svarar "gonatt, gonatt" när han börjar ropa. Han ropar bla att han vill sova på madrass (kl 3.00!!!) vill inte sova mm,mm. Han brukar somna om ganska fort, men jag hinner knappt somna om förrän jag hör hans fötter igen, och det hela börjar om från början! HAR NÅGON NGT TIPS! :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ge honom en kur på det du gör nu! Bra gjort :thumbsup: ! Det kan ta en vecka eller så innan det funkar. Var noga med att vara "på honom" så fort han ens rör sej i sängen - helst ska du stoppa honom i tanken :P och då med ramsan.

:idea: Stora killen ska även få instruktioner om detta på dagen i form av en happening \:D/ ! "Nu ser du! Nu ska du sova HELA natten i din säng - wow! Så fräckt och bra - du som är så stor nu! Toppen!" Påminn vid nattningen och allt i en attityd av självklarhet och toppenhet!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"