Ida dålig, hur göra inatt?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nannapanna

Ida dålig, hur göra inatt?

Inlägg av Nannapanna »

Hoppas någon hinner svara...
Vi har kört SHNkuren, är inne på 10:nde natten. Det funkar utmärkt :lol: :D
Men idag har hon varit SÅÅÅ dålig i magen, bajsat 3-5 ggr i timmen under sista halvan av dagen. Hon har dock varit väldigt pigg och glad :) Så ingen större fara så.
Hon har blivit fruktansvärt irriterad i baken av det här, så hon fick lägga sig nu utan blöja. Trosor och bäddat med handdukar under. Jag måste ju gå och kolla minst en gång i timmen om hon gjort på sig nu fram tills vi går och lägger oss. Antar det kommer störa henne en hel del...
Någon som har något tips på hur vi ska förfara för att störa henne så lite som möjligt..?
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
Nancy

Inlägg av Nancy »

:arrow: Ta på blöja men stry kett tjockt lager salva (Inotyol är bäst tycker jag men Idomin funkar också) som en skyddande hinna.

:arrow: För att lugna er själva tittar ni försiktigt till henne innan ni går och lägger er, stör inte annars i onödan.

:arrow: Skulle ni behöva byta under natten gör ni det under tystnad och så snabbt, tyst och mörkt som möjligt. Skulle det finnas nån liten rest av bajs kvar gör det inget. Vaknar hon men är lugn smyger ni bara ut och låtsar att hon bara drömde. Blir hon ledsen serverar ni en betryggande ramsa.

Lycka till och med hopp om snar bättring för lilla tösen :!: :D

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

"stryk ett" skulle det ju stå...
Nannapanna

Inlägg av Nannapanna »

Tack för svaret Nancy!
Hon fick sova utan blöja iaf, Inotyolen tog slut igår... Vi bytte trosor o sängkläder innan vi la oss iaf. Sen bajsade hon på sig imorse men då tog jag upp henne och duschade av henne. Ja det var ju inte att "åka till akuten" direkt, men jag kan inte ens gnida henne i baken, hon är alldeles skinnflådd :( :oops: Klockan var iaf efter 7 på morgonen, då hade hon sovit sen kl åtta på kvällen.
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"