Tacksam för råd från er som delar sovrum med ert kurade barn
Tacksam för råd från er som delar sovrum med ert kurade barn
Hej!
Vår lilla familj är mitt upp i kurens uppföljningsvecka och sover ej tillsammans med barnet(10 månader) ännu.
Vi har ett rum som hon ska ha som sitt men där kan hon inte sova ännu, så därför ligger hon i sin spjälsäng i vårt sovrum och vi de kära föräldrarna i vardagsrummet på madrasser! Vi vill ju gärna in till våra sängar men törs inte riktigt ännu, då hon vaknar innan det är dags på morgonen. (Hon ska vakna kl 7.30 men vaknar allt från 6.30 till 7.05)
Vi undrar lite hur ni andra har löst det hela.
- Jag tänker på tex att nu håller vi ju som bäst på att ramsa ifrån dörren och så huxflux så ligger jag 1 meter ifrån henne och ramsar om hon vaknar för tidigt och blir ledsen.
Och hur mycket stör ni varandra? jag syftar på sängknak, snarkningar hostningar osv det blir ju även ljud just när man ska gå och lägga sig.
- Är det så att alla har monterat mörkläggningstyg i skenor från taket? Andra förslag? Eftersom hon bara ska vara i vårt sovrum ngn månad till känns det onödigt att borra och greja med det.
Ja helt enkelt allehanda tips från er som delar sovrum och som kan hjälpa oss att återta våra sängar!
tacksamma för tips o råd!
Vår lilla familj är mitt upp i kurens uppföljningsvecka och sover ej tillsammans med barnet(10 månader) ännu.
Vi har ett rum som hon ska ha som sitt men där kan hon inte sova ännu, så därför ligger hon i sin spjälsäng i vårt sovrum och vi de kära föräldrarna i vardagsrummet på madrasser! Vi vill ju gärna in till våra sängar men törs inte riktigt ännu, då hon vaknar innan det är dags på morgonen. (Hon ska vakna kl 7.30 men vaknar allt från 6.30 till 7.05)
Vi undrar lite hur ni andra har löst det hela.
- Jag tänker på tex att nu håller vi ju som bäst på att ramsa ifrån dörren och så huxflux så ligger jag 1 meter ifrån henne och ramsar om hon vaknar för tidigt och blir ledsen.
Och hur mycket stör ni varandra? jag syftar på sängknak, snarkningar hostningar osv det blir ju även ljud just när man ska gå och lägga sig.
- Är det så att alla har monterat mörkläggningstyg i skenor från taket? Andra förslag? Eftersom hon bara ska vara i vårt sovrum ngn månad till känns det onödigt att borra och greja med det.
Ja helt enkelt allehanda tips från er som delar sovrum och som kan hjälpa oss att återta våra sängar!
tacksamma för tips o råd!
-
Nannapanna
Såhär svarade anna mig i min tråd "nybörjare" ;
Vad man kan göra sedan är att smyga in och lägga sig när barnet sovit i minst tio minuter, så att hon inte märker att man är där. Ska det sedan vaknas och frågas får man kvickt som attan smita ut och ramsa utanför dörren. Och sedan smyga in igen efter tio minuters bombsäker sömn, osv...
Vad man kan göra sedan är att smyga in och lägga sig när barnet sovit i minst tio minuter, så att hon inte märker att man är där. Ska det sedan vaknas och frågas får man kvickt som attan smita ut och ramsa utanför dörren. Och sedan smyga in igen efter tio minuters bombsäker sömn, osv...
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
-
Fjällfolket
Re: Tacksam för råd från er som delar sovrum med ert kurade
Hej!Mickis skrev:
Eftersom hon bara ska vara i vårt sovrum ngn månad till känns det onödigt att borra och greja med det.
Jag är böjd att hålla med Nancy
Det handlar ju trots allt bara om ngn månad
Lycka till!
/Fjällmor
Hej Mickis!
Skärma av med något så att hon inte kan se er om hon vaknar på natten och lägg henne så långt bort som det är möjligt.
Vi köpte mörkläggningstyg på meter (50% på Hemtex just nu) och fäste det med småspik i hörnet på fönstret när det var dags att sova. Alltså spiken satt kvar och vi hakade av och på tyget.
Det blir ju en del springandes upp och ner till fönstrena men det är det värt.
Att tänka på: om du ligger och undrar ifall hon ska märka att ni ligger i samma rum så kommer vargarna.....och det känns på mils avstånd
Mao - gå och lägg er med en attityd av självklarhet!
Pia-Lotta
Skärma av med något så att hon inte kan se er om hon vaknar på natten och lägg henne så långt bort som det är möjligt.
Vi köpte mörkläggningstyg på meter (50% på Hemtex just nu) och fäste det med småspik i hörnet på fönstret när det var dags att sova. Alltså spiken satt kvar och vi hakade av och på tyget.
Det blir ju en del springandes upp och ner till fönstrena men det är det värt.
Att tänka på: om du ligger och undrar ifall hon ska märka att ni ligger i samma rum så kommer vargarna.....och det känns på mils avstånd
Mao - gå och lägg er med en attityd av självklarhet!
Pia-Lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
Kan ni inte bara ta ut madrasser och lägga på golvet i vardagsrummet. De kan ni ju skuffa in i sovrummet på dagtid när det gäller så kort tid som en månad. Tiden går ju jättefort som bekant.
Kram Susam
Kram Susam
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sorry, borde skrivit det på en gång....
Enda butiken som jag hittat det på är på Hemtex på Hornsgatan. Jag har köpt massvis med meter där. Det är inget som ingår i Hemtex standardsortiment därför finns det inte i alla butiker. Ring dit först och fråga efter det vita mörkläggningstyget på metervara så slipper du åka i onödan.
/pia-lotta
Enda butiken som jag hittat det på är på Hemtex på Hornsgatan. Jag har köpt massvis med meter där. Det är inget som ingår i Hemtex standardsortiment därför finns det inte i alla butiker. Ring dit först och fråga efter det vita mörkläggningstyget på metervara så slipper du åka i onödan.
/pia-lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
-
Gäst
Hej!
Finns på nätet:
http://www.textilonnet.se/productinfo.a ... 8&pgid=205
Har dock inte köpt där själv, så jag vet inte hur luftgenomsläppligt det är.
/Jenny
Finns på nätet:
http://www.textilonnet.se/productinfo.a ... 8&pgid=205
Har dock inte köpt där själv, så jag vet inte hur luftgenomsläppligt det är.
/Jenny