tråd?

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
anna77
Inlägg: 91
Blev medlem: ons 05 jul 2006, 21:30
Ort: Stockholm

tråd?

Inlägg av anna77 »

Hej! :D
Jag har två gånger blivit ombett att "skapa en tråd" och jag förstår ingenting?
Jag har max mailat i mitt liv, så att vara inne på ett forum är högst avancerat för mig. Är det något jag missat opm trådar?

Tack på förhand,
anna77
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej tjej! :D

En tråd är när du gör ett inlägg, och någon sedan svarar på det, och sedan fortsätter du med flera svar/frågor/kommentarer på samma sida. Då kommer allas inlägg under varandra i en lång rad, och det blir lätt att få sammanhang och bakgrund.

T ex det här är ju nu en tråd som du skapade, där du började med att fråga vad en tråd är. Om du t ex inte förstår mitt svar och vill fråga vad jag menar - så frågar du ju inte det på ett nytt ställe, utan fortsätter härunder (genom att välja besvara istället för nytt ämne.

Har nu sett att du startar en ny tråd, dvs skapar ett nytt ämne varje gång du vill fråga något. Då får man leta runt på olika ställen för att få bakgrunden. Därför är det lättare att man håller sig till en och samma tråd, även om det är ett par dagar/veckor mellan gångerna man frågar.

Shit pom frit, vilken klurig fråga att svara på!! Förstår du?? :D Fråga annars igen, genom att trycka på besvara här nedanför. :wink:

/Jenny

PS. Du har alltså blivit ombedd att INTE skapa en ny tråd, antar jag?
anna77
Inlägg: 91
Blev medlem: ons 05 jul 2006, 21:30
Ort: Stockholm

jag förstår!!

Inlägg av anna77 »

Hej! :D

Jag svarar nu på samma "tråd" för att se om jag har förstått allt nu!!

Tack! :D Ha det bra! :D
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"