har jag gjort fel?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
anna77

har jag gjort fel?

Inlägg av anna77 »

Jag började förra söndagen med SHN kuren på min 10 månaders dotter. Det gick otroligt bra, och jag gick bara o nöp mig i armen och undrade om det var sant. Nu under uppföljningsveckan har det gått...neråt. Tre nätter av de uppföljningsveckans hittills fem har hon varit vaken mer än under kuren! Ca 1 timme per natt/ vargtimme. Är så rädd att jag har förstört det jag byggt upp. Hade så bra redskap under kuren men känner att de är lite "borta" nu när jag ska sova själv. Ramsar jag för mycket? Eller för lite? För mycket stillastående ramsande vid dörrspringan? Eller låter jag henne gråta för mycket? Imorse vargtimme var jag så trött att jag vid kvart i sex (hon ska gå upp 7) då hon vaknade släpade mig upp och ramsade eftersom hon inte somnade om själv. Gick och la mig fastän hon forstsatte att gråta/ klaga. Gick upp en gång till men bestämde mig senare för att hon fick lösa krisen själv, och somnade gjorde hon efter kanske en halvtimme. Men eftersom jag var så otroligt trött sov jag fastän hon nog var rejält ledsen, och kanske trodde hon då att vargen skulle komma eftersom jag inte ramsade? har jag förstört det jag byggt upp genom att inte gå upp och skramla i köket? Bör man stanna uppe om de inte somnar om? Eller bör man hålla sig vaken genom hela barnets "kris" för att ge en bekräftelse till slut?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej anna77 och välkommen :!:

Grattis till en lyckad kur, bra jobbat :D
Du gjorde helt rätt! Vargarna har du jagat bort, vissa kriser måste man överlåta åt barnet att fixa själv, precis som du gjorde :!:
Du ramsade ju henne när hon vaknade, hon visste att du vaktade henne och huset, om hon har det jobbigt ändå, så måste hon greja det själv.
Hade det varit riktig kris, då hade du inte somnat, var så säker :wink:
Jag är helt säker på att dessa frågor, som det faktiskt är, kommer att upphöra snarast.
Så, håll fokus, du jobbar på jättebra, men du kan inte sova åt henne...
Lycka till
Mia :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"