Hjälp! Olika påminnelseprinciper dag/natt?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Willes mamma

Hjälp! Olika påminnelseprinciper dag/natt?

Inlägg av Willes mamma »

I natt vaknade Wille 5.10 och jag fick börja ramsa.
Detta hjälpte INTE. Det går absolut inte att höja rösten/kraftigare tonläge, då blir han bara ännu mer förbannad. Det bästa är att lägga sig "under" honom med lugnt tonläge och "dra ner" honom istället.
Flera gånger fick jag lägga honom på plats och ge solfjädern. Då lugnade han sig men så fort jag tog bort händerna så drog han igång igen.

Nu min fråga.
På dagen/inför natten avvaktar jag länge och ger honom en chans att somna själv, jag stör honom inte i onödan med påminnelseramsa.
Nu på morgonen (natten) ska man visst sätta in ramsan så fort man hör att han börjar låta!(?)
Det har jag gjort hela morgonen, ramsat så fort han låtit, men detta resulterad i att han skrikit hela tiden fram tills jag tog upp honom klockan 6.30.
Jag kände mig väldigt förvirrad om vad jag skulle göra egentligen.

På dagen avvakta och ge chans - på natten inte ge en chans, påminn direkt :?: :roll:
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Någon?
carina

Inlägg av carina »

Hej :D

AW skriver i en annan tråd:

"I alla lägen gäller att barnet ska ha besked FÖRST, genast, omedelbart, som svar på sina frågor, vilket klart skiljer shn-kuren från 5mm. I sova-hela-natten-kuren är det föräldrarnas uppgift och ansvar att lugna lilla barnet betryggande och köra ut vargen. Med 5mm får lilla barnet ta hand om den saken själv. Till ett mycket högt pris. Läs gärna om saken på hemsidan. "

Jag har tolkat detta så att när barnet vaknar och skriker ledset så ramsar jag. Därefter får han reagera, vara arg, gnöla och ha sig, jag avvaktar. OM han börjar låta ledsen igen = ny ramsa (påminnelse). Glöm inte bekräftelsen när han tystnar - för det gör han :D 8) .

Ju längre du kommer i kuren, desto färre uppvaknanden och frågor blir det :D

Lycka till!
Mamma till Oscar 040728
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Tack, ibland behöver man bollplank för att man ska fatta sina egna insikter. :lol:
Inatt tystnade han tyvärr inte utan skrek oavbrutet från 5.10 till 6.30 när jag tog upp honom, lite väl länge tycker jag.
Vet inte vad som hände men får väl bara hoppas att det går bättre nu inatt.
Annars sover han bra från 19.00 till vargtimmen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"